رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت و ترویج این فرهنگ در جهان اسلام، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دنیا فراگیر می‌شود.

سردار سلیمانی: گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دنیا فراگیر می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت و ترویج این فرهنگ در جهان اسلام، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دنیا فراگیر می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی، رییس بسیج مستضعفین کشور، عصر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سه پروژه عمرانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: اهداف انقلاب اسلامی فراتر از تصور و برنامه ریزی در سطح جهان به ویژه جهان اسلام تحقق یافته و این موضوع یک ادعا و تحلیل نیست بلکه یک واقعیت مشهود و غیرقابل کتمان است.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته و قبل از ۱۳ آبان اشاره کرد که فرمودند که «قدرت از غرب عالم در حال انتقال به شرق عالم با محوریت آسیا است و ببینید جایگاه کشور و ملت بزرگ ایران در این نقل و انتقال قدرت در سطح جهان چگونه است».

وی گفت: اگر ما این مساله که قدرت در حال انتقال از غرب به شرق عالم است مورد مداقه قرار دهیم و به کسانی که مدعی قدرت در آینده آسیا و نظم نوین جهانی هستند نگاه کنیم به این حقیقت خواهیم رسید که قدرت آینده با محوریت ملت ایران تحقق پیدا خواهد کرد یعنی قدرتی که از غرب به شرق عامل در حال انتقال است.

انقلاب اسلامی یک رنسانس جدید است

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی یک عصر جدیدی است که همان عصر فرهنگ، تمدن، علم، هنر و سیاست در تمدن بشریت حساب می شود که اگر بخواهیم مشابه آن را در دوره های اخیر پیدا کنیم یک عصر جدید مشابه عصر رنسانس هست.

وی ادامه داد: رنسانس وقتی در اروپا اتفاق افتاد تجدید حیات علم و فرهنگ و هنر اتفاق افتاد و اندیشه‌هایی که از درون آن سربرآورد تمام بشریت را در سده‌های اخیر درگیر کرد و خیلی از انسان ها برای صلح و آزادی جان خود را در راه اندیشه‌های مادی برآمده از مکاتب رنسانس فدا کردند.

وی اضافه کرد: تمام این اندیشه‌ها ریشه در تمدن غرب و رنسانس دارد ولی آن اندیشمندان و نظریه پردازان و راهبردنویسان خودشان را فارق از هدایت الهی می دانستند و خدا و دین را از اندیشه و راهبردنگاری جدا کردند.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین گفت: از اندیشه‌هایی که در شرق در اردوگاه مارکسیسم و کمونیسم مورد نظر واقع شد و توسط ملت‌هایی به عنوان خط مشی برای آینده شان انتخاب شد و یا اندیشه های غرب همچون کاپیتالیسم همه آن‌ها سرمنشاءشان رنسانس بود.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در ایران در عصر جدید اتفاق افتاد در سایه مکتب الهی و اسلامی بود، افزود: پیامد آن بحران معنوینی است که غرب از حادثه رنسانس ایجاد کرد و کم کم گسترش یافت و اکنون شرایط غرب یک دوقطبی مشهودی است که عده ای زیادی از غرب به دنبال جستجوی حقیقت هستند ولی عده ای نیز ملت ایران را با شعارهایشان به چه چیزهایی دعوت کردند.

سلیمانی به تلاش‌های غرب برای تضعیف ملت ایران اشاره و اظهار کرد: زیرا ملت ما پیش قراول گفتمان جدیدی است که در دنیا جذاب و در حال انتشار است.

اینجا اول راه است

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: هنوز در ابتدای راه هستیم و به مرحله تحقق تمدن اسلامی فاصله داریم که باید ملت های مسلمان در کنار هم قرار گیرند تا تمدن نوین اسلامی شکل گیرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی در درون کشور موفق بوده و درست است که هنوز با آرمان های تحقق دولت اسلامی و مردم سالاری دینی فاصله داریمر ولی در درون موفق بوده ایم با تمام دشمنی‌هایی که شد و نظام سلطه تمام ظرفیت هایش را به میدان آورد ولی ملت ایران مقاومت کرد.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمان جذابی دانست که در حال انتشار است ولی دشمنان می‌خواهند ملت ایران ضعیف باشد که این دشمنی از بعد از انقلاب اسلامی شدت یافت زیرا انقلاب اسلامی تاریخ بشر را تغییر داده است.

سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما را به سمت ایران قوی جهت داد و رهبری‌هایی که رهبر معظم انقلاب نقش اصلی را در هدایت ملت بزرگ ایران داشت.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج دانشجویی یک تشکیلات اساسی است که با سایر تشکل ها قابل مقایسه نیست زیرا بنیانگذار این بسیج و بسیج طلاب امام راحل در زمانی بود که دفاع مقدس در حال پایان یافتن بود تا بسیج در شرایطی جدید وارد میدان شود.

وی گفت: این تشکل‌ها اگر در مسیر تحقق مردم سالاری اسلامی نقش آفرینی کنند دارای دو مولفه مهم مشارکت مردم در حکومت و نظارت مردم بر حکومت هستند و در عرصه دفاع و سیاست و اقتصاد مقاومتی و تحقق مردم سالاری اسلامی نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: بسیج به عنوان تشکیلات مردم پایه انقلاب اسلامی است که به صورت گسترده پوشش و چتر خودش را روی تمام اقشار و سلیقه‌ها و تفکرها باز می‌کند و همه امکان حضور و نقش آفرینی پیدا می کنند که پیش قراولانی مثل بسیج دانشجویی دارد.

سلیمانی تصریح کرد: بسیج دانشجویی هم پیش رونده و هم پیش ببرنده است و به عنوان لکوموتیو این قطار است و باید گفت در طول چهار دهه مبارزه ملت ایران پیروزی ها و قلل مرتفع آن را کسب کند و این سنت الهی تداوم خواهد داشت.

وی بزرگترین پیروزی گام دوم انقلاب اسلامی را اضمحلال رژیم کودک کش اسراییل دانست و گفت: با برچیده شدن بساط این رژیم جعلی اتحاد مسلمین اتفاق خواهد افتاد و وارد مرحله تمدن سازی خواهد شد و ملت بزرگ ایران در این تمدن سازی پیش قراول خواهد بود همانطور که امروز هم در ابعاد ساخت قدرت ملت ایران پیش قراول است.

سه پروژه ساختمان ناحیه مقاومت امام رضا (ع) شهرستان فردیس، درمانگاه شهدای شهرستان ساوجبلاغ و ساختمان بسیج دانشحویی استان البرز با حضور رییس بسیج مستضعفین کشور، رونمایی شد.