محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام رئیس مجلس برزیل به مناسبت 120 سالگی روابط میان دو کشور پیامی صادر کرد.

قالیباف: ایران و برزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام رئیس مجلس برزیل به مناسبت 120 سالگی روابط میان دو کشور پیامی صادر کرد.

متن پیام قالیباف به شرح ذیل است:

جناب آقای آرتور لیرا

رئیس محترم مجلس نمایندگان برزیل

مایلم مراتب خرسندی خویش را از صدو بیست سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور که حاکی از جایگاه و اهمیت ویژه برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین برای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، به جنابعالی ابراز نمایم.

همان گونه که مستحضرید؛ ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی میان جمهوری اسلامی ایران و برزیل برای توسعه همه‌جانبه مناسبات به ویژه گسترش روابط اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی وجود دارد که امیدواریم این مهم، با عملیاتی و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر توافقنامه‌های میان دو کشور محقق شود.

جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و برزیل در آمریکای لاتین می‌توانند با ارتقاء سطح مناسبات و مشارکت فعال در همه زمینه‌ها، کانون مهمی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه روابط دو و چندجانبه بین‌المللی باشند.

باتوجه به نقش مهم مراودات پارلمانی در تحکیم و تقویت روابط دوستانه، امیدوارم در پرتو اهتمام و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی‌های مجالس دو کشور، شاهد گسترش روز افزون مناسبات، در حوزه‌های مورد علاقه طرفین باشیم.

فرصت را مغتنم شمرده، سلامت و موفقیت جناب‌عالی، سعادت و پیشرفت ملت و دولت کشور دوست، برزیل را آرزومندم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران