نکات خانه داری | ترفند خانه داری

نکات خانه داری | با چند ترفند طلایی صفحه نمایش خط و خش دار گوشیتو مثل روز اول صافش کن

در ادامه این مطلب سعی داریم به آموزش روش‌هایی برای رفع خط و خش های نمایشگر گوشی موبایل بپردازیم. این روش‌ها تماما در منزل قابل انجام هستند.

کدخبر : 3983
سایت سرگرمی روز :

ما در سایت سرگرمی روز سعی میکنیم بروزترین و کاربردی ترین نکات خانه داری را برای شما جمع آوری کنیم. با دانستن این نکات خانه داری زندگی و کار خانه برای شما آسان تر خواهد شد. هک لایف و نکات خانه داری امروزه کاربردهای زیادی دارند با توجه به مشغله و کارمند بودن بسیاری از بانوان نکات خانه داری کاربردی میتواند کارها را آسانتر کند . در ادامه به نکات خانه داری میپردازیم.

.

.

.

.

.

در ادامه این مطلب سعی داریم به آموزش روش‌هایی برای رفع خط و خش های نمایشگر گوشی موبایل بپردازیم. این روش‌ها تماما در منزل قابل انجام هستند.

این خط و خش‌ها طبیعتا به زیبایی دستگاه لطمه زده و در بعضی شرایط مانع از عملکرد صحیح آن می‌شوند.

البته از بین بردن کامل خش و ترک‌ها صفحه نمایش گوشی های موبایل کار چندان ساده‌ای نیست. با این وجود روش‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها این ترک‌ها را کمرنگ کرد و اثر آن‌ها بر جلوه بصری دستگاه را به حداقل رساند.

در صورتی که شما هم متوجه شکل‌گیری خط و خش روی نمایشگر گوشی موبایل خود شده‌اید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم به بررسی برخی روش‌های از بین بردن این ترک‌ها بپردازیم.

البته ابزار و موادی در بازار موجود هستند که با هدف از بین بردن خش صفحه نمایش گوشی روانه بازار شده‌اند. با این وجود اکثر آن‌ها صرفا برای خش‌های بسیار سطحی و ظریف طراحی شده‌اند و نمی توانند به‌طور کامل نمایشگر را به وضعیت اولیه بازگردانند.

چگونه خط و خش های نمایش گوشی موبایل را پاک کنیم؟

نخستین گام در مسیر پاک کردن کامل ترک و خش‌های صفحه نمایش، بررسی عمق و شدت ترک‌هاست؛ چرا که هریک از انواع ترک ها نیازمند متد خاصی برای پاک کردن خواهد بود. مثلا ترک های سطحی و کم‌عمق مسلما زودتر از سایرین پاک شده و برطرف می‌شوند.

بنابراین لازم است که در ابتدا گوشی را تحت شرایط نوری مختلف با دقت بررسی کنید تا متوجه عمق تمامی ترک‌ها، شدت و دیگر پارامترهای فیزیکی آن‌ها شوید.

پس از انجام این مرحله، نوبت به برطرف کردن خط و خش‌ها می‌رسد. روش‌های زیر می‌توانند در پاک کردن این ترک‌ها موثر واقع شوند:

1-استفاده از دستمال میکروفایبر و مایع تمیزکننده صفحه نمایش

همه ترک ها و خط و خش های روش صفحه نمایش گوشی نیازمند اقدامات پیچیده و دشوار نیستند و برخی از آن‌ها به‌سادگی پاک می‌شوند! به عنوان مثال برای برطرف کردن برخی خش های جزیی و سطحی صفحه نمایش تنها کافی‌ست که از یک دستمال میکروفایبر و مایع تمیزکننده صفحه نمایش استفاده کنید!

برخی از خش‌های بسیار سطحی با زدودن گرد و غبار از صفحه نمایش به‌طور کامل قابل رفع شدن هستند. بنابراین نخستین اقدامی که باید انجام دهید، پاک کردن این گرد و غبارها از سطح صفحه نمایش است.

2-استفاده از خمیردندان

اگر ترک صفحه نمایش شما کمی عمیق‌تر باشد، می‌توانید با استفاده از خمیردندان به رفع آن‌ها بپردازید.

روش انجام این کار به‌صورت زیر است:

مقدار کمی خمیردندان ( ترجیحا محتوی جوش شیرین) را بر روی یک دستمال نرم و نازک بمالید.

سطح آغشته به خمیردندان را به‌آرامی به مدت چند دقیقه روی قسمت خش‌دار صفحه نمایش بمالید.

باقیمانده خمیردندان را به کمک یک دستمال مرطوب پاک کنید.

این فرآیند را چند بار تکرار کنید و سپس صفحه نمایش را توسط یک دستمال میکروفایبر کاملا تمیز کنید.

دقت کنید که در این روش نباید اجازه دهید خمیردندان وارد حفره‌های دستگاه نظیر اسپیکر یا درگاه هدفون شود.

3-خمیر جوش شیرین و آب

دیگر روش برطرف کردن خط و خش صفحه نمایش، استفاده از خمیری ساخته شده از جوش شیرین و آب است. برای استفاده از این روش، گام‌های زیر را دنبال فرمایید:

مقدار کمی جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیر درآیند.

خمیر را توسط دستمالی نرم بر روی ناحیه خش‌دار دستگاه بمالید.

دستمال آغشته به خمیر را به‌آرامی و به‌صورت دایره‌ای روی سطح مورد نظر خود بکشید.

خمیر اضافی را به کمک یک دستمال میکروفایبر پاک کنید.

4-محلول پاک‌کننده خط و خش

برخی کمپانی‌ها اقدام به ساخت و عرضه محلول های پاک‌کننده خط و خش برای صفحه نمایش گوشی‌های موبایل می‌کنند که می‌توانند باعث کم‌رنگ شدن آن‌ها شود.

این محصولات عموما از ترکیبات خورنده ضعیفی استفاده می‌کنند که باعث یکدست‌تر به‌نظر رسیدن ناحیه مجاور ترک و خط و خش و کمرنگ شدن ترک‌ها می‌شود.

این محلول‌ها را نیز باید ابتدا بر روی یک دستمال خشک ریخته و سپس به‌آرامی روی ناحیه مربوطه بکشید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید فشار اضافی به دستمال وارد کنید؛ چرا که در این صورت، دستگاه را با خطر آسیب دیدن جدی‌تر روبرو خواهید کرد!

پیش از استفاده همچنین دقت کنید که حتما راهنمای مصرف محلول مدنظر خود را به‌طور دقیق مطالعه کنید تا در مراحل مختلف کار، دچار اشتباه نشوید.

کمپانی‌های مختلف، محصولات پاک‌کننده متفاوتی را با موارد استفاده و ترکیبات مختلف روانه بازار کرده‌اند. بنابراین ضروری است که پیش از استفاده، حتما با جزئیات مصرف آن‌ها آشنا شوید.

علاوه بر این، برخی از این محصولات همچنین ممکن است برای نوع خاصی از صفحه نمایش‌ها مانند OLED یا LCD مناسب باشند.

این دسته محصولات تجاری البته همیشه به فرم محلول نیستند و برخی اوقات به‌صورت خمیر یا هر فرم دیگری هم به دست مشتریان می‌رسند. بنابراین حتما ضروری است که روش استفاده هریک از این محصولات را به‌طور دقیق مطالعه کنید تا بتوانید راحت‌تر از آن‌ها استفاده نمایید.

5-کیت‌های تعمیر خط و خط نمایشگر گوشی

در صورتی که به دنبال روشی جامع‌تر و شاید حرفه‌ای‌تر برای برطرف کردن ترک‌های صفحه نمایش گوشی‌تان می‌گردید، می‌توانید از کیت‌های تجاری برطرف‌کننده این موارد که در بازار موجود هستند استفاده کنید.

در حین استفاده از این کیت‌ها، روش‌هایی جامع وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند:

کیت تعمیر صفحه نمایش را حتما از برندی معتبر تهیه کنید و مطمئن شوید که برای صفحه نمایش گوشی شما مناسب است.

راهنمای استفاده موجود در جعبه محصول خریداری‌شده را با دقت مطالعه کنید.

روش استفاده از اکثر این کیت‌ها، مالیدن محلول یا ترکیبی خاص بر روی ناحیه آسیب‌دیده صفحه نمایش و پاک کردن آن به کمک یک دستمال خشک است.

به روش‌های مالیدن این محلول و جزئیات ایمنی مربوط به آن دقت کافی داشته باشید.

سرویس‌های تعمیر حرفه‌ای

برای ترک‌های عمیق‌تری که روش‌های ابتدایی اشاره شده در بالا تاثیر چندانی روی آن‌ها ندارند، لازم است که از تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای استفاده کنید.

با یک جستجوی دقیق در اینترنت می‌توانید تعمیرکاران خوش‌نام و شناخته شده اطراف خود را پیدا کرده و برای رفع مشکل، به آن‌ها مراجعه نمایید.

در این شرایط ممکن است روش‌های پیچیده‌تری مثل صیقل دادن صفحه نمایش و یا حتی تعویض نمایشگر مورد نیاز باشد که هیچ‌یک از آن‌ها در منزل قابل انجام نیستند!

استفاده از هریک از این روش‌ها البته به فاکتورهایی چون شدت و عمق ترک‌های صفحه نمایش بستگی دارد. با این وجود تنها در صورتی باید برای رفع خط و خش صفحه نمایش به تعمیرکار مراجعه کنید که با ترک‌هایی عمیق و وسیع روبرو باشید.

پیشگیری مهم‌ترین درمان است!

با وجود این که تمامی روش‌های گفته شده قادرند تا حدی مشکل خط و خش نمایشگر گوشی موبایل شما را رفع کنند، اما توجه به این نکته ضروری است که اگر توصیه‌های ایمنی مربوط به نگهداری از گوشی موبایل خود را به‌طور دقیق پیگیری کنید، نیازی به استفاده از هیچ‌یک از این روش‌ها نخواهید داشت!

مثلا سعی کنید همیشه روی صفحه نمایش گوشی خود از یک لایه محافظ باکیفیت استفاده کنید یا از قاب و بک‌کاور برای محافظت از گوشه‌های صفحه نمایش استفاده نمایید.

همچنین دقت کنید که گوشی‌تان را هرگز نباید در مجاورت اشیا نوک‌تیز یا مواد خورنده شیمیایی قرار دهید!

سخن پایانی

با وجود این که حذف کامل برخی ترک‌ها و خط و خش ها از سطح نمایشگر گوشی های موبایل کاری دشوار و بعضا غیرممکن است، اما تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها اثر این خط و خش‌ها را به حداقل رساند.

روش‌هایی نظیر استفاده از خمیردندان، ترکیب جوش شیرین و آب، کیت‌های مخصوص تعمیر سطح گوشی، محلول‌های تجاری رفع خط و خش و البته کیت‌های حرفه‌ای ترمیم سطح نمایشگر گوشی از جمله روش‌هایی هستند که می‌توانند باعث زدودن این ترک‌ها از سطح گوشی شده و بسته به شدت و عمق ترک‌ها، صفحه نمایش را ترمیم کنند.

پیش از استفاده از هریک از روش‌های گفته شده، لازم است که ابتدا روش مصرف هریک را که در جعبه محصول یا در وبسایت‌های معتبر اشاره شده را مطالعه فرمایید.

توصیه می‌شود ابتدا هریک از ترکیبات یا محلول‌های انتخابی را روی سطح بسیار کوچکی از صفحه نمایش امتحان کنید تا مطمئن شوید با استفاده از آن‌ها خطر چندانی متوجه عملکرد نمایشگر دستگاه نخواهد شد.

همچنین در صورتی که خط و خش های نمایش گوشی شما عمیق‌تر بوده یا باعث آسیب به عملکرد آن شده‌اند، لازم است که با مراجعه به تعمیرکاران حرفه‌ای و دوره‌دیده، کمک‌های بیشتر دریافت کنید.

البته در خصوص صفحه نمایش‌ها، پیشگیری مهم‌ترین درمان است. بنابراین پیش از این که صفحه نمایش شما آسیب ببیند یا دچار خط و خش و ترک شود، سعی کنید با نگهداری از آن، مانع آسیب دیدنش شوید!

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر: