نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ و پر افتخار است و خون ایران در رگ های آنها جاری است، اظهار کرد: از روسیه مدعی فهم معادلات بین‌المللی انتظار می‌رفت از افتادن در حلقه فریب غربی‌ها برای عوض کردن صورت مساله خودداری کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در جلسه روز یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ صحن مجلس تاکید کرد: روس‌ها مراقبت کنند که در پازل امپراتوری دروغ به سرکردگی شیطان بزرگ وارد نشوند؛ برخی از شیخ نشین‌نها به حق به دلیل عدم انجام وظیفه در قبال اراضی اشغالی مسلمین و اعراب متهم به بی کفایتی شده‌اند، هر از چندگاهی بحث کهنه و بی خاصیت جزایر متعلق به ایران را مطرح می‌کنند تا بی‌عملی خود را در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی توجیه کنند.

وی افزود: از روسیه مدعی فهم معادلات بین‌المللی انتظار می‌رفت از افتادن در حلقه فریب غربی‌ها برای عوض کردن صورت مساله خودداری کنند اما در هر حال اظهارات خلاف واقعیت و مسلم خلاف تاریخی، محکوم و فاقد کمترین ارزش بین المللی و حقوقی است. برخی شیخ نشین ها نمی‌توانند هر از چندگاهی با این گونه موضع گیری‌ها جبران مافات کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جزایر سه گانه پاره تن ایران بزرگ  و پر افتخار است و خون ایران در رگ های آنها جاری است.

حاجی بابایی با اشاره به تصویب کلیات تشکیل وزارت بازرگانی در جلسه امروز صحن مجلس گفت: امروز مجلس قدرتمندانه به وزارت بازرگانی رای داد؛ این یعنی آنکه دولت محترم بداند که مجلس برای مهار تورم پشت دولت ایستاده است؛ گفتید وزیر بازرگانی باشد، این هم وزیر بازرگانی، باید در آینده شاهد مهار تورم کمرشکن در جامعه اسلامی‌مان باشیم.

نماینده مردم همدان همچنین با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد گفت: تا زمانی که اقتصاد در دست دولت است تورم توسط هیچ دولتی مهار نخواهد شد؛ اقتصاد باید در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم بدانند با صدها قانون و عوض کردن وزیر مشکل خودرو حل نخواهد شد. در ۶ دوره مجلس می‌بینیم که موضوع خودرو پیگیری می‌شود اما محافل رانتی اجازه نمی‌دهند مشکل خودرو حل شود.

انتقاد از وضعیت نظام هماهنگ پرداخت وخصوصی سازی در آموزش و پرورش، تاکید بر لزوم عدالت در پرداخت میان بازنشستگان و شاغلان و لزوم رسیدگی بانک‌ها به بخش کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که حاجی بابایی در نطق امروز خود مطرح کرد.

منبع: ایسنا