خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبرسازی های مبتنی بر یکی از جملات رئیس مجلس درباره عبارت «تصمیمات سخت» توضیح داد.

توضیحات خبرگزاری مجلس درباره عبارت «تصمیمات سخت» قالیباف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبرسازی های مبتنی بر یکی از جملات رئیس مجلس درباره عبارت «تصمیمات سخت» توضیح داد.

توضیحات خبرگزاری خانه ملت به شرح ذیل است:

در روزهای اخیر یکی از جملات رئیس مجلس در جمع اعضای نظام مهندسی ساختمان، بازتاب گسترده ای در فضای شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها داشته و البته در این میان برخی یا به تصور این که تاکنون چنین تاکیداتی از سوی قالیباف انجام نشده یا به قصد تخریب، درباره آن دست به خیال‌نویسی نیز زده اند!

قالیباف در این نشست که هفته گذشته برگزار شد دربخشی که درباره الزامات برنامه هفتم توسعه سخن می گوید، تاکید کرده بود: «...کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و تلخ است که باید بگیریم و پای آن بایستیم تا با یک برنامه 5 ساله ثبات اقتصادی را به کشور برگردانیم».برخی از روی عدم اطلاع و برخی دیگر از جمله رسانه های معاند فارسی زبان با هدف تخریب رئیس مجلس، این جمله را غلط به موضوع بنزین متصل کرده و حتی ادعا کرده اند که در همین روزها قیمت بنزین گران خواهد شد! این ادعای خلاف واقع درحالی است که ؛

اولا این ادعا، خیال پردازی و غیرواقعی بوده و کوچکترین نسبتی با صحبت های رئیس مجلس ندارد.

ثانیا این نخستین بار نیست که رئیس مجلس بر لزوم اتخاذ تصمیم های شجاعانه و سخت، تاکید دارد. در سال های اخیر به خصوص در 3 سال گذشته، آقای قالیباف بارها از تصمیم های سخت و شجاعانه ای سخن گفته و در نقطه کانونی آن بر «جهاد تصمیم» به عنوان یکی از ویژگی های مدیریت کشور در شرایط کنونی بارها تاکید کرده و گفته بود که این گونه تصمیم ها، لازمه اصلاح حکمرانی و حل مسائل است. از جمله:

۳۱ خرداد 1402؛ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران: «...تغییر و تحول و بازسازی نظام حکمرانی در کشور نیازمند تصمیماتی است و افرادی که می خواهند تصمیم بگیرند باید بدانند که تصمیمات «سخت و تلخ» باید بگیرند...در جهاد تصمیم باید شجاعت در تصمیم گیری داشته باشند».

28 فروردین 1402؛ نشست زنان و مشارکت سیاسی: «باید بتوانیم با تصمیمات مهم و شجاعانه در همۀ عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و به‌ویژه با اولویت اقتصادی، مسائل را حل کنیم.»

2 شهریور 1401؛ جلسه نظارت ستادی از استان لرستان: «به مدیران قوی و امین در کشور باید اجازه و میدان داده شود تا با شجاعت تصمیم بگیرند. امروز تحول در کشور و حل مشکلات نیازمند شجاعت در مدیران است تا بتوانند خردمندانه مشکلات را حل کنند».

28 فروردین 1401؛ نشست مشترک دولت و مجلس: «جهاد تصمیم رمز تبدیل فرصت‌های با ریسک به تحولات بزرگ در کشور است. در سال ۱۴۰۱ در آستانۀ تنظیم برنامۀ هفتم توسعه هستیم، لذا باید اجازه دهیم تصمیمات شجاعانه گرفته شود، چراکه با تصمیم‌های بزرگ می‌توانیم جراحی‌های بزرگ و تحولات بزرگی را ایجاد کنیم... تأخیر و تردید و تغییر نباید دامن جبهه انقلاب را در تصمیمات شجاعانه بگیرد.»

* 16 دی 1401؛ یادواره شهدای شهرستان نی ریز استان فارس: «...ما در اقتصاد نیازمند تصمیمات دقیق و شجاعانه هستیم تا بتوانیم شرایط را تغییر دهیم».

در حقیقت جهاد تصمیم کلید واژه اساسی رئیس مجلس درباره موضوعات اساسی کشور است.قالیباف تاکید دارد که تصمیم ها «باید شجاعانه و با مسئولیت‌پذیری باشد، ... و حاضر باشی آبرو و مال و جان خود را در راه آن بگذاری».

کمترین انتظار از کسانی که دست به تحلیل و تفسیر می‌زنند این است که قبل از آن که بخواهند مطلبی نگارش کنند، اندکی برای بررسی سخنرانی های گذشته وقت بگذارند تا اگر به سوالات شان پاسخ داده نشد، آنگاه دست به تحلیل سازی بزنند.