روزنامه «الشرق الاوسط» از سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان در اواخر هفته جاری خبر داد و نوشت: او با همتای سعودی خود در ریاض دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

الشرق الاوسط: امیرعبداللهیان آخر هفته به عربستان سفر می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه «الشرق الاوسط» از سفر وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به عربستان در اواخر هفته جاری خبر داد و نوشت: او با همتای سعودی خود در ریاض دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

الشرق الاوسط نوشت: قرار است حسین امیرعبداللهیان در پایان هفته جاری به ریاض سفر کند و در این سفر با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران روزهای گذشته در اظهاراتی با تایید اینکه به زودی شاهد تبادل سفیر بین عربستان و ایران خواهیم بود، گفته بود: در روزهای آینده سفیر ما به عربستان خواهد رفت و سفیر ریاض نیز به تهران خواهد آمد».

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود توضیح داده بود: امیرعبداللهیان در سفر خود به ریاض درباره مسائل دوجانبه و همچنین احیای همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو خواهد کرد و ان‌شاءالله بتوانیم به نتایج بهتری در ارتقای سطح روابط دو کشور و هدف‌گذاری انجام‌شده در این خصوص برسیم.

او درباره سفر سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به عربستان تصریح کرده بود: دعوت پادشاه عربستان از رئیس‌جمهور برای سفر به این کشور به‌صورت رسمی انجام شده اما هنوز تاریخی برای انجام این سفر تعیین نشده است.

در پی توافق ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان در پکن دو طرف برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بعد از هفت سال و سه ماه توافق کردند و مقرر شد وزرای خارجه پس از آن دیدار کنند که اولین دیدار در ۱۷ فروردین ماه انجام و بیانیه مشترکی صادر و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش‌ همکاری‌ها تأکید شد.

سفارت عربستان در تهران، هفتهٔ گذشته براساس یادداشت رسمی ارسالی ازسوی این کشور رسماً آغاز به فعالیت کرد و به وزارت خارجه اطلاع رسانی شد. سرکنسولگری این کشور در مشهد هم براساس اطلاع رسمی طرف عربستانی از شنبهٔ گذشته در شهر مشهد آغاز به کار کرد.