با دستور رئیس جمهور موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «حاج قاسم» به هوافضای سپاه الحاق و از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد. ویژگی منحصربفرد پهپاد مهاجر این است که توانایی پرواز مداوم 24 ساعته را دارد.

سورپرایز تازه در صنعت دفاعی؛ پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با دستور رئیس جمهور موشک‌های بالستیک «خرمشهر» و «حاج قاسم» به هوافضای سپاه الحاق و از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد. ویژگی منحصربفرد  پهپاد مهاجر این است که توانایی پرواز مداوم 24 ساعته را دارد.

رئیس جمهور به مناسبت روز «صنعت دفاعی» از آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته بخش‌های تسلیحات و تجهیزات هوایی، زمینی و دریایی، تجهیزات الکترونیک و مخابرات، اپتیک، انرژی‌های تجدیدپذیر نوین، تجهیزات پدافند شیمیایی و محصولات غذایی و زیستی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدن کرد.

بازدید یک و نیم ساعته رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاعبازدید یک و نیم ساعته رئیسی از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه وزارت دفاع1402/05/31 - 12:19

سید ابراهیم رئیسی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی کرد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

رئیسی همچنین در حاشیه بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه و پیشرفته وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیروهای پرتلاش صنایع دفاعی کشور گفت: امیدوارم تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

رئیسی با رمز «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای سپاه را صادر کرد.

گفتنی است؛ پیش از این حساب کاربری روابط عمومی وزارت دفاع ایران پست (توئیت) معناداری در ایکس با اسم رمز خاص #مهاجر منتشر کرده بود.