طی سفری که سفیر جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشت، با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

دیدار سفیر ایران با رئیس حزب دموکرات کردستان عراق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طی سفری که سفیر جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشت، با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان و محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد درباره اوضاع سیاسی و امنیتی در منطقه و روابط بین اقلیم کردستان و عراق رایزنی کردند.

آل صادق در این دیدار از بارزانی و اقلیم کردستان بابت ارائه تسهیلات و خدمات به زائران ایرانی تقدیر و بر توسعه روابط بین اقلیم کردستان و ایران تاکید کرد.

دو طرف درباره اختلافات بغداد و اربیل گفت وگو و بر لزوم حل آن تاکید کردند.

اربعین امسال دومین سالی بود که زائرانی ایرانی از طریق گذرگاه‌های مرزی در اقلیم کردستان وارد خاک عراق می‌شدند و به سمت کربلا می‌رفتند.

سفیر ایران همچنین با نیچروان بارزانی رئیس این اقلیم دیدار و گفت و گو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار از مقامات اقلیم کردستان عراق برای ارائه تسهیلات ارائه شده به زائران اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

آل صادق همچنین بر اجرای توافقات امنیتی و تقویت و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق و نیز گفتگو و تعامل سازنده بین اقلیم کردستان عراق و دولت فدرال این کشور تاکید کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار سفیر ایران ضمن تاکید بر پایبندی اقلیم به توافق ایران و عراق، گفت که اجازه تهدید امنیت ایران از اقلیم کردستان را نخواهد داد.

بارزانی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه اقلیم کردستان به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است، اشاره کرد که اجازه ظهور هرگونه تهدید امنیتی برای ایران از اقلیم کردستان را نخواهد داد