نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه پنج‌ساله ششم را تا پایان سال تمدید کردند.

برنامه ششم توسعه تا پایان سال تمدید شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه پنج‌ساله ششم را تا پایان سال تمدید کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مورد طرح دوفوریتی اصلاح بند ز تبصره 20 ماده واحده قانون بودجه 1402 کل کشور تمدید برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران 1396تا 1400، با کلیات آن با 160 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدمهدی مفتح گزارش نحوه بررسی این طرح دوفوریتی در کمیسیون برنامه و بودجه را ارائه کرد و گفت: در برنامه ششم باید زمان لازم الاجرا شدن برنامه هفتم را در نظر بگیریم با توجه به تاخیرهای صورت گرفته اعتبار برنامه ششم با وجود آنکه از سوی مجلس تمدید شد روبه اتمام است و لایحه برنامه هفتم پیش از پایان اعتبار برنامه هفتم تصویب و نهایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به زمان بر بودن بررسی برنامه هفتم و تائید آن از سوی شورای نگهبان در کمیسیون برنامه ششم را تا پایان سال 1402 تمدید کرده ایم.

پس از تصویب کلیات طرح دوفوریتی تمدید اعتبار برنامه ششم صحن علنی وارد بررسی جزئیات شد. محمدمهدی مفتح پیشنهادی برای اصلاح جزئیات ارائه کرد تا براساس آن اعتبار قانون برنامه ششم از زمان لازم الاجرا شدن برنامه هفتم لحاظ شود اما نمایندگان به این پیشنهاد رأی مثبت ندادند و در نهایت جزئیات نیز با 152 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

براین اساس در بند (ز) تبصره (20) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور مصوب   24/    12/  1401 عبارت «تا زمان تصویب لایحه برنامه پنجساله هفتم توسعه و حداکثر شش‌ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون» به عبارت «تا پایان اسفندماه سال 1402» اصلاح می‌شود.