سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی را تأیید کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی است.

دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی تایید شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی را تأیید کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه 4 مهر درباره دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی گفت: این پرونده مدتی است که مطرح شده و چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه با جدیت و صلابت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی با دقت و قوت به هر پرونده‌ای که باشد رسیدگی می‌کند و به‌محض اینکه مراحل پرونده از نظر قانونی به مرحله قابلیت اطلاع‌رسانی برسد درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رسیدگی قضایی به حوادث شهری منجر به فوت

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه خلازیر و تخریب ساخت‌وسازهای این منطقه که منجر به فوت 4 نفر شد، گفت: پرونده این حادثه در دادسرای امور جنایی است و کارگروهی با حضور 9 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده است و تا این لحظه هنوز نظریه قانونی و جامع خود را اعلام نکردند و دستگاه قضایی با مقصران حادثه برخورد می‌کند.

ستایشی درباره پرونده فوت دو کودک در استخر یکی از پارک‌های تهران گفت: این کودکان همراه با خانواده برای تفرج به پارک رفته بودند که با عبور از فنس استخر ذخیره آب وارد استخر و غرق شدند، در این رابطه پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی تشکیل شده است و در راستای شناسایی مقصران پیگیری‌های لازم انجام شده است، همچنین بازدیدها و معاینه محل انجام‌شده و اقدامات بعدی نیز انجام خواهد شد و در حدود قانونی اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی درباره حادثه هفتم شهریور در آرادکوه و فوت سه نفر در این حادثه گفت: در مورد حادثه در منطقه پسماند آرادکوه براساس مذاکره حضوری با حوزه قضایی کهریزک دیگ بخار دچار حادثه شد و چهار نفر مصدوم حادثه بلافاصله به بیمارستان سوانح و سوختگی یافت‌آباد منتقل شدند که سه نفر فوت کردند و یک نفر پس از درمان مرخص شد.

وی ادامه داد: به ضابطان عام دستورهای لازم برای جمع‌آوری ادله و شناسایی مقصران ترتیب داده شده است همچنین پرونده دیگری در دادسرای امور جنایی نیز در این زمینه تشکیل شده است که در مورد چگونگی جرم واقع‌شده در حال بررسی است و چون محل وقوع حادثه در کهریزک بوده است مطابق قانون این حوزه قضایی متولی رسیدگی به پرونده خواهد بود.