یک فعال سیاسی گفت: هم خیز آقای احمدی‌نژاد و هم‌ خیز آقای روحانی‌ برای ریاست‌جمهوری است.

احمدی‌نژاد و‌ روحانی‌ نامزد ریاست‌جمهوری می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: چند ماهی تا انتهابات مجلس باقی است و شنیده‌ها حاکی از برخی تحرکات انتخاباتی از سوی محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی است.

عباس امیری‌فر، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «در مجموع همه افراد، گروه‌ها و جریانات سیاسی بعد از تأیید صلاحیت از سوی شورای‌ نگهبان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و از طرفداران خود بخواهند که رأی بدهد. آقای روحانی و احمدی‌نژاد هم مستثنی‌ از این قاعده نیستند مشخصا آقای روحانی می‌خواهند با همراهی اصلاح‌طلبان‌ و اعتدالی‌ها نیروهای نزدیک به خودش را روانه محلس کند».

او ادامه داد: «تلاش آقای احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری است. او خودش حتما در انتخابات مجلس نمی‌آید اما نیم‌نگاهی به مجلس دارد تا نیروهای نزدیک به خودش وارد مجلس شوند تا زمینه برای ورودش به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ فراهم شود. اما به هر حال آن فردی که هشت سال رئیس‌جمهور بوده، عملکردش مشخص است و مردم هم قضاوت می‌کنند که عملکردش خوب‌ بوده است یا نه».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «هم خیز آقای احمدی‌نژاد و هم‌ خیز آقای روحانی‌ برای ریاست‌جمهوری است و هر دو می‌خواهند نامزد ریاست‌جمهوری شوند‌ و من بعید می‌دانم اینها طرفدارانی داشته باشند. از آقای احمدی‌نژاد که هیچ گروهی حمایت نمی‌کند و حتی در همین انتخابات مجلس هیچ گروهی حمایت او را نمی‌پیذید. حالا شاید در شهرهای کوچک برخی افراد که مستقل از گروه‌ها وارد انتخابات می‌شوند حمایت او را بپذیرند اما در کلان‌شهرها اصلا اینگونه نیست. عملکرد آقای روحانی هم که مشخص است و‌ او‌هیچ اقبالی از سوی مردم دریافت نخواهد کرد».

امیری‌فر در پایان گفت: «به نظر‌ من در این دوره از انتخابات جوانان‌ مورد اقبال مردم قرار می‌گیرند و‌حتی افرادی که نه اصلاح‌طلبند و نه اصولگرا. البته همه اینها بستگی‌ به میزان و نفراتی که تأییدصلاحیت می‌شوند دارد و حتما در آن شرایط بهتر می‌شود صحنه سیاسی را تحلیل کرد».