مواضع متفاوت اصلاح‌طلبان رادیکال در موضوع فلسطین در حالی است که امروز مردمان همه کشورها از مردم بی‌دفاع غزه دفاع و جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند.

وقتی اصلاح‌طلبان رادیکال در موضوع فلسطین حقیقت را نمی‌بینند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اصلاح‌طلبان رادیکال مواضعی عجیب در موضوع جنگ میان صهیونیست‌ها و حماس اتخاذ می‌کنند؛ برای مثال عباس عبدی در روزنامه «اعتماد» در بازی با کلمات از به رسمیت‌شناخت رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند و می‌نویسد: «در واقع مهم‌ترین ایده توافق که باید روی میز باشد، ایده دو دولتی است که به نظر می‌رسد اسراییل و حامیان غربی آن و نیز بخش مهمی از کشورهای منطقه آن را از دستور کار خود خارج کرده‌اند، حالا یا به دلیل عملی نبودن یا به دلیل منافع اسراییل یا هر دلیل دیگر. خارج شدن این برنامه به معنای تداوم چرخه خشونت است، چون ایده دولت واحد به‌طور قطع غیرممکن‌تر از دو دولت است. هر شکلی از دولت واحد، یا با حذف یهودیان یا با حذف فلسطینی‌ها یا با ترکیب مردم‌سالارانه آنها بیشتر یک خیال است تا واقعیت».

احمد زیدآبادی هم در کانال تلگرامی‌اش می‌نویسد که اگر حماس غزه را ترک کند مصیبتی رخ نمی‌دهد.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب هم در کمال تعجب سعی می‌کنند وسط بایستند و گرچه حملات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنند اما به نوعی حمله حماس را هم تأیید نمی‌کنند. البته در بین اصلاح‌طلبان نیروهای میانه‌رو مواضع قابل قبولی داشتند و از حمله پیش‌دستانه حماس دفاع کردند ولی به نظر می‌رسد نیروهای رادیکال این جبهه سیاسی می‌خواهند موضوع فلسطین را با متر و معیارهای سیاسی در نظر بگیرند و تصور می‌کنند چون نظام تمام‌قد از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کند، آنها باید موضعی خلاف نظام سیاسی ایران اتخاذ کنند.

مواضع متفاوت اصلاح‌طلبان رادیکال در موضوع فلسطین در حالی است که امروز مردمان همه کشورها ولو کشورهای غیراسلامی و غیرعربی در حمایت از مردم غزه به‌پاخاسته‌اند و جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم می‌کنند و حق دفاع برای حماس در برابر جنایتکاران صهیونیست قائل‌اند اما اصلاح‌طلبان تندرو یا سخن از به رسمیت‌شناخت رژیم صهیونیستی می‌زنند یا در ضدیت با حماس قرار می‌گیرد. حتما موضوع دفاع از مردم فلسطین و محکوم‌کردن بی‌قید و شرط جنایات صهیونیست‌ها موضوعی جهان‌شمول است که هر فردی با هر دین، مذهب، نژاد، گرایش سیاسی و هر نوع تفکری اگر ذره‌ای وجدان و انسانیت داشته باشد به آن قائل است و بسیار عجیب است که برخی نیروهای داخلی برای گرفتن ماهی سیاسی خود از این شرایط حتی مظلومیت فلسطین را هم فراموش می‌کنند.

منبع: فردا