براساس گزارش تازه‌ای که منتشر شده مسعود رجوی زیرنظر نهادهای آمریکایی بوده و در سال 1399 براثر سکته قلبی مرده است.

پایان سیاه زندگی فردی که بر دست صدام بوسه زد؛ رجوی بعد از نابیناشدن و قطع پا در سال99 مُرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث‌آنلاین، یک منبع آگاه امنیتی جزئیات جدیدی از سرنوشت مسعود رجوی سرگرده گروهک تروریستی منافقین را منتشر کرده که نشان می‌دهد مسعود رجوی ۳ سل قبل در سال ۱۳۹۹ بر اثر بیماری و سکته قلبی مرده است.

بنا بر این گزارش، مسعود رجوی پس از حمله آمریکا به عراق در یکی از عملیات های نیروهای آمریکایی از ناحیه پا و صورت دچار جراحت شدید شده و به همین خاطر از حضور در انظار عمومی اجتناب می‌کرده است.

وی پس از مدتی به دلیل وضعیت نامناسبی که برای اختفا در کشور اردن (پس از فرار از عراق) داشت، به بیماری قند و فشار خون مبتلا شده و ترس ناشی از افشای محل اختفای او، مانع از درمان بیماری‌اش در مراکز درمانی شده بود.

با تشدید بیماری دیابت، مسعود رجوی بینایی خود را نیز از دست داده و یکی از پاهای او هم قطع می‌شود.

در اوایل دهه ۹۰، به دنبال تلاش منافقین برای فرار از عراق، آنها برای انتقال به آلبانی، نیازمند خروج از لیست تروریستی وزارت خارجه آمریکا و انگلیس بودند و یکی از شروط  آمریکا برای خروج از لیست تروریستی، عدم حضور مسعود رجوی در هر برنامه، دیدار، ملاقات و حتی نشر تصویر بود.

علاوه بر این، نماینده آمریکا در ملاقاتی محرمانه با سران این گروهک، تحت الحفظ بودن مسعود رجوی ذیل دستگاه امنیتی آمریکا را با توجه به سابقه منافقین در عدم تعهد به توافقات، طرح و به عنوان شرط الزامی این خروج عنوان می‌کند و رسماً به آنها گفته می‌شود که تمام مناسبات سازمان مجاهدین خلق باید از کانال مریم رجوی دنبال و مدیریت شود.

سران منافقین با توجه به شرایط بشدت بحرانی خود در عراق -یکی از  طرح های آمریکا، تقسیم کردن حضور منافقین در چند کشور آسیایی، آفریقایی و اروپایی بود-، شروط آمریکا برای حضور متمرکز در یک کشور اروپایی را قبول کرده و  در نهایت به این شرط تن می‌دهند.

بنا بر این گزارش، مسعود رجوی تا آخرین لحظات زندگی (که در سال ۱۳۹۹ بر اثر سکته قلبی می‌میرد) در اختیار و تحت حفاظت نیروهای آمریکایی در منطقه‌ای نامعلوم بوده  که برخی اسناد مکان اختفای وی را کشور آمریکا می‌دانند.