پول‌پاشی برای کودک‌کشی در فلسطین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به‌دنبال عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی توسط رزمندگان دلیر حماس در ۷اکتبر، رئیس‌جمهور آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به رژیم اشغالگر قدس، بزرگ‌ترین گیرنده کمک‌ خارجی آمریکا ارسال کرده است.

همچنین بایدن با ارسال درخواست بودجه اضطراری به کنگره، بسته‌ بالغ بر ۱۰۵میلیارد دلاری امنیت ملی را برای کمک به اسرائیل و اوکراین و نیز تامین مالی برای مرزها و سایر مشکلات درخواست کرد. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به‌تازگی انتخاب شده گفت به نظر او یک لایحه کمک مستقل ـــ که تعهد به اوکراین از آن حذف شده باشد ـــ می‌تواند در یکی از روزهای این هفته رأی نمایندگان را به دست بیاورد.جانسون به فاکس نیوز گفت: «ما در این هفته یک لایحه مستقل برای تامین مالی اسرائیل در مجلس نمایندگان ارائه می‌کنیم. می‌دانم که همکاران جمهوریخواه ما در سنا نیز اقدام‌های مشابهی را در نظر دارند. در سراسر جهان مسائل متعددی رخ می‌دهد که باید به آنها رسیدگی کنیم و این کار را انجام خواهیم داد اما اکنون چیزی که در اسرائیل روی می‌دهد، اقدام فوری می‌طلبد و فکر می‌کنم باید اینها را از هم جدا کرده و درک کنیم.»

در یکی از تازه‌ترین موارد حمایت آمریکا از رژیم کودک کش صهیونیستی، ناو هواپیمابر یواس‌اس جرالد آر فورد به‌منزله حمایت از اسرائیلی‌ها به منطقه اعزام شده است. بعدازظهر دوشنبه، سناتور برنی سندرز، کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آمریکا سالانه ۳.۸میلیارد دلار به اسرائیل کمک می‌کند. دولت بایدن و کنگره باید روشن کنند که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند اما حق ندارد از دلار آمریکا برای کشتن هزاران مرد، زن و کودک بی‌گناه در غزه استفاده کند.»

     

بیش از ۲۶۰میلیارد دلار از پایان جنگ جهانی دوم

براساس گزارش اداره پژوهش‌های کنگره(سی‌آراس)، آمریکا از فوریه سال گذشته ۱۵۸میلیارد دلار، بدون تعدیل تورم به اسرائیل کمک کرده است. از زمان جنگ جهانی دوم، آمریکا بیش از هر بازیگر دیگری به اسرائیل که در سال۱۹۴۸ به صورت غیرقانونی و نامشروع و در سایه اشغالگری و جنگ تاسیس شد، کمک کرده است.به گفته اداره برنامه توسعه بین‌المللی آمریکا (یواس‌اید)، مجموع کمک‌های آمریکا به اسرائیل بین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳ با تعدیل تورم، ۲۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. دومین کمک بزرگ را مصر دریافت کرد که حدود ۱۰۰میلیارد دلار کمتر از رژیم اشغالگر قدس بوده است. گزارش سی‌آراس از مارس امسال می‌گوید: «اکنون تقریبا تمام کمک‌های دوجانبه آمریکا به اسرائیل در قالب کمک‌های نظامی است؛ اسرائیل از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۷ کمک‌های اقتصادی چشمگیری نیز دریافت کرد.»آمریکا از زمان تاسیس اسرائیل، متحد نزدیک این کشور بوده است، هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، نخستین رهبر جهان بود که رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت شناخت و اسرائیل تا به امروز نزدیک‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه باقی‌مانده است.بنیاد کارنگی در سال ۲۰۲۱ مقاله‌ای منتشر کرد که در آن آمده است تقریبا تمام کمک‌های امروزی آمریکا به اسرائیل به صورت تسلیحاتی بوده است .نویسندگان این مقاله اشاره کردند: «اسرائیل ۵۰۰ میلیون دلار نیز برای پژوهش، توسعه و استقرار سامانه‌های دفاع موشکی مشترک آمریکا ـــ اسرائیل دریافت می‌کند اما این سامانه‌های ضدموشکی تقریبا به‌طور کامل نیازهای نظامی اسرائیل را برآورده می‌کند.»دولت ترامپ برای سال مالی ۲۰۲۱(ابتدای اکتبر تا ۳۰سپتامبر) ۳.۳میلیارد دلار کمک مالی نظامی خارجی(اف‌ام‌اف) برای رژیم صهیونیستی درخواست کرد  ۵۹ درصد این بودجه جهانی درخواستی اف‌ام‌اف، به این معناست که رژیم اشغالگر قدس بیش ازمجموع تمام شرکای دیگر واشنگتن از آمریکا کمک مالی دریافت می‌کند. آمریکا در دوران باراک اوباما یادداشت تفاهم سوم ۱۰ساله‌ای امضا کرد که در آن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی مشخص شده بود و به موجب آن، آمریکا متعهد شد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸میلادی ۳۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک کند.در گزارش سی‌آراس آمده است که کنگره برای سال مالی۲۰۲۳، ۳.۸میلیارد دلار و افزون بر آن ۹۸.۵۸میلیون دلار نیز برای سایر برنامه‌های دفاعی و غیردفاعی به رژیم اشغالگر قدس اختصاص داده است. آمریکا در سال ۲۰۲۲، ۴.۸میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرد. آمریکا سهم گسترده‌ای از پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی خود مانند تعدادی جت جنگنده اف۳۵ را به رژیم صهیونیستی داده است.

     

هزینه کرد صهیونیست‌ها برای جنایت 

به گزارش سی‌آراس، رژیم صهیونیستی تقریبا دو برابر میانگین بین‌المللی ـــ ۴.۵درصد تولید ناخالص داخلی ـــ را به بهانه دفع و در حقیقت برای نسل‌کشی صرف می‌کند و با حمایت آمریکا به صادرکننده عمده تسلیحات بدل شده است. آمریکا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱.۵میلیارد دلار تجهیزات نظامی ساخت رژیم صهیونیستی خریداری کرد.اداره پژوهش‌های کنگره اشاره کرد کمک‌های نظامی آمریکا در حدود ۱۶درصد کل بودجه دفاعی رژیم اشغالگر قدس را تشکیل می‌دهد و در فهرست بازیگرانی که در مقایسه با تولید ناخالص داخلی سال گذشته بیشترین هزینه نظامی را داشته‌اند در رتبه هشتم قرار گرفت.بالاترین میزان هزینه رسمی رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان بخشی از تولید ناخالص داخلی برای نیروی نظامی در سال ۱۹۷۵ بود که ۳۰.۵درصد را برای دفاع هزینه کرد. در مقایسه، سال گذشته اوکراین ۳۳.۵درصد تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی کرد.

     

پرداخت ۱۰میلیارد دلار برای راه‌اندازی گنبد آهنین 

به گزارش یواس‌ نیوز، آمریکا برای ایجاد سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین حدود ۱۰میلیارد دلار به رژیم اشغالگر قدس کمک کرده است. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ با ۴.۴درصد بهره‌گیری از شهروندان در نیروی نظامی در مقایسه با میانگین جهانی آن که ۰.۸درصد است، در رتبه ششم ایستاد.بین سال‌های مالی ۱۹۷۴ و ۲۰۰۲، رژیم صهیونیستی بیشترین کمک مالی را از آمریکا دریافت کرده است. در سال۲۰۲۱ نیز بار دیگر رژیم صهیونیستی با دریافت ۳.۳۱میلیارد دلار رتبه اول را به خود اختصاص داد اما در سال گذشته در میانه تهاجم روسیه، اوکراین با دریافت ۱۲میلیارد دلار رتبه اول را به دست آورد و در مقابل رژیم صهیونیستی برای سال مالی۲۰۲۲، ۳.۱۸میلیارد دلار کمک دریافت کرد. ارقام اولیه نشان می‌دهد کل هزینه کردهای آمریکا برای جنگ افروزی در جهان در سال۲۰۲۲ به بیشترین میزان از سال ۱۹۵۱ رسید و بیش از ۶۰ میلیارد دلار بود.

منبع: روزنامه جام جم