ایرنا-شبکه الجزیره قطر یکشنبه شب اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای دریافتی نشان می‌دهد که تانک‌های ارتش اسرائیل در مرز غزه در یک بازه زمانی کاهش یافته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، این شبکه قطری اعلام کرد که براساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای که به دست این شبکه رسیده، شمار تانک‌های اسرائیل در غزه روز هشتم نوامبر (۱۷ آبان) کنونی کاهش یافته است.

براساس گزارش الجزیره، شمار دستگاه‌های نظامی اسرائیل در شمال غرب غزه روزپنجم نوامبر (۱۴ آبان) به ۲۹۵ دستگاه رسیده، درحالی که در روز سوم نوامبر این تعداد به ۳۸۳ دستگاه بوده است.

سرلشکر فایز الدویری کارشناس ارشد مسائل نظامی در تفسیر این مساله به الجزیره گفت: براساس منطق نظامی با توجه به این که ارتش اسرائیل در حال هجوم بوده است، نمی‌توان گفت که این تانک‌ها به خارج از نوار غزه بازگشته‌اند، بلکه این ۸۸ تانک و خودروی نظامی در این بازه پنج روزه منهدم شدند.

گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز ظهر امروز (یک شنبه) از انهدام دو دستگاه تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در جریان نبردهای زمینی در غزه خبر داد.

القسام اعلام کرد که این دو دستگاه در محور جنوب غربی غزه با راکت "الیاسین ۱۰۵" منهدم شده اند.

همزمان سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در ناحیه "بوابه السناطی" در مرز غزه با سرزمین های اشغالی را با خمپاره هدف قرار داد.

ابو عبیده سخنگوی گردان های القسام نیز روز شنبه (۲۰ آبان ماه) از انهدام ۱۶۰ تانک، نفربر و خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه خبر داده بود.