رئیس جمهور اعلام کرد که مشکل تنش آبی۱۱۷ روستای چهارمحال‌وبختیاری حل شده است.

رئیسی: مشکل تنش آبی ۱۱۷ روستای چهارمحال‌ و بختیاری حل شده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور اعلام کرد که مشکل تنش آبی۱۱۷ روستای چهارمحال‌وبختیاری حل شده است.

گزیده‌ای از صحبت‌های رئیسی در ادامه آمده است:

65 درصد طرح‌های آب استان چهارمحال‌وبختیاری عملیاتی شده است

طولانی‌شدن بهره‌برداری از سد باباحیدر،‌ هزینه ساخت آن را ۱۰برابر کرد

تا امروز مشکل تنش آبی ۳۵۰۰روستای کشور حل شده است

مشروح صحبت‌های وی در ادامه آمده است:

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امروز اکثریت طرح‌های آبرسانی که در دور اول مبنی بر پیگیری مشکلات آب وعده داده شده بود به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۶۵ درصد طرح‌ها است که از دست‌اندرکاران و پیمانکاران، مسئولان و قرارگاه سازندگی که نقش داشتند، قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع آب‌رسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال‌وبختیاری حائز اهمیت است، ادامه داد: اینجا سخن از کمبود آب نیست، بلکه سخن از مدیریت آب است که اگر درست باشد، مشکل آب شرب و کشاورزی و صنعت حل می‌شود، لذا تقسیم امکانات باید به شایستگی انجام گیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه سدباباحیدر از ۱۴ سال قبل آغاز شده و باید در سال‌های قبل تکمیل می‌شد، گفت: این سد با ۱۵۰ میلیارد تومان می‌توانست مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این دولت ۱۰ برابر برای تکمیل آن هزینه کرد تا به ثمر برسد و امروز آبگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات آبی روستاهای استان، تصریح کرد: امروز مشکلات آبی ۱۱۷ روستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) رفع می‌شود؛ در استانی که به بام ایران معروف و منطقه‌ای پرآب است زمینه حل مشکلات آبی فروان است که در این گام، شاهد حل مشکلات ۱۱۷ روستا هستیم و ۲۰۰ روستا جزو برنامه است.

رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی دولت برای رفع مشکلات و تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور، گفت: تا امروز، تنش آبی ۳۰۰۰ روستا رفع شده است که انجام این کار در این مدت کوتاه، جز با روحیه جهادی، انگیزه و اخلاص ممکن نبود.

رئیسی در خصوص آب‌گیری سد باباحیدر، تأکید کرد: این پروژه پیشرفت ۳۰ درصدی داشت که در این دولت با بیشترین میزان جذب اعتبار، ۷۰ درصد آن تکمیل شد و با این کار جهادی، مردم به آب پایدار با کیفیت و کمیت بالا می‌رسند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امید در دل مردم، بیان کرد: با کار شبانه‌روزی و مداوم مسئولان، امید در دل مردم افزایش می‌یابد و شاهد هستیم که کار سد باباحیدر و سایر طرح‌های آبرسانی این استان با ۱۳ برابر سرعت بیشتر انجام شد لذا در فرصتی کوتاه، از پروژه‌ها بهره‌برداری صورت گرفت و این کار جهادی یک الگو برای تمام پروژه‌های در دست انجام به‌شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور نهضت پایان طرح‌های نیمه‌تمام را اولویت دولت عنوان کرد و توضیح داد: به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام محور بسیار مهم کارهای ماست که با قدرت ادامه دارد و این رویکرد باعث امیدافزایی در مردم و نیز جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها می‌شود.

رئیسی بیان کرد: وقتی یک پروژه ۱۳ سال به طول می‌انجامد، هم افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد و هم مردم حس خوبی نخواهند داشت و لذا تکمیل پروژه‌ها از اولویت کارهاست و در ادامه نیز همین مسیر را در پیش داریم که همه بخش‌ها باید مساعدت کنند.

وی در پایان گفت: امروز پروژه‌های قابل توجهی در حوزه آبرسانی و برق‌رسانی در چهارمحال‌وبختیاری به بهره‌برداری می‌رسند که شکرگزاری می‌کنیم و هنر مسئولان باید این باشد که کارها را به سرانجام برسانند و این مهم با شعار محقق نمی‌شود بلکه با اقدام و عمل اتفاق می‌افتد؛ فاضلاب چهارمحال‌وبختیاری نیز مسئله بسیار مهمی بود که از مسئولان برای تلاش‌هایشان قدردانی می‌کنم.