مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در بیست و نهمین روز آبان ۱۴۰۲ برای نهمین روز پیاپی در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

آژیر خطر در مشهد | آلودگی هوا دست از سر مشهد برنمی‌دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی اله‌پور افزود: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۳۵ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط ناسالم است و شاخص های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۱۴ از شرایط ناسالم برای شهروندان نشان دارد.

وی با بیان این که کیفیت هوای مناطق "هفت حوض، تقی آباد و ویلا" مشهد در شرایط ناسالم برای افراد حساس است، ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در سایر ۲۰ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای تمامی افراد گزارش شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا