«حنان بک» خاخام یهودی ساکن انگلیس تاکید کرد که اسرائیل صد درصد به زودی پایان خواهد یافت و این روز خیلی زود فرا خواهد رسید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این خاخام یهودی در گفت و گو با برنامه «ضیف و حوار » شبکه خبری العالم به تبیین دیدگاه اقلیت یهودی انگلیس درباره مسئله فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه پرداخت.

آنچه در غزه می گذرد کشتار جمعی است

وی تاکید کرد که آنچه امروز در غزه می گذرد حقیقتا کشتار جمعی و تا حد زیادی شبیه رویدادهای است که 80 سال پیش برای ملت یهود به وقوع پیوست و صهیونیست ها اینک همان رفتار را با مردم غز ه دارند؛ این رفتاری جنون آمیز است بویژه اینکه آنها می دانند این کارها را با نام ما به اسم ملت یهود و بدتر از آن با نام تورات و خدا انجام می دهند.

باید سران صهیونیست به دادگاه بین الملل کشانده شوند

حنان بک گفت: باید سران رژیم صهیونیستی به دادگاه بین الملل کشانده شوند و من باید اینجا این حقیقت را بگویم که اصل مشکل در اشغالگری نهفته است.

جنگ علیه مردم غزه از 7 اکتبر شروع نشده است

وی تصریح کرد که تجاوزگری رژیم اسرائیل در 7 اکتبر شروع نشده بلکه از 75 سال پیش شروع شده است و همه با جرم و جنایات و سرکوبگری های رژیم صهیونیستی و سرقت آب و تصاحب سرزمین فلسطینی ها از سوی این رژیم آشنا هستند.

وی افزود به صورت طبیعی این رفتارها به خونریزی منجر می شود و لازم است به ریشه های این مشکل و برطرف کردن آن توجه شود و تنها راه حل آن بازگردان کامل اراضی فلسطینی به ملت فلسطین از نهر تا بحر(دریا) است.

این خاخام یهودی گفت: البته این به معنی طرد یهودی ها نیست . ما می توانیم در آنجا و در سایه حکومت فلسطینی به زندگی خود ادامه دهیم همانطور که در همه کشورهای اسلامی و نیز ایران چنین همزیستی وجود دارد.

وی به سفر همکاران و دوستانش به ایران اشاره کرد که در ایران شاهد همزیستی خوب یهودیان و وجود بیمارستان های یهودی و حتی نماینده یهودی بوده اند و به همین علت تاکید می کند که ما می توانیم در فلسطین هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

اسرائیل به زودی پایان می‌یابد

حنان با بیان این که بر اساس اعقادات یهودی، اسرائیل 100٪ به زودی پایان خواهد یافت، تصریح کرد که آنها در انتظار فرارسیدن آن روز هستند و برای رسیدن آن روز دعا می کنند و آن روز به زودی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد که رژیم اسرائیل جنایات خود را به بهانه ایجاد و حمایت از سرزمین یهودیان توجیه می کند.سران اسرائیل در این خصوص به رویدادهای جنگ جهانی دوم اشاره می کنند که 6 میلیون یهودی طی آن کشته شد و اینک می گویند ما باید ملت یهود را نجات دهیم. این درحالی است که در اسرائیل حتی یک کودک هم می داند که سربازان و تانک ها و سلاح های اسرائیلی چه کار می کنند و این بدان معناست که آنها همه می دانند رژیم اسرائیل برای ملت یهود صلح و آرامش به ارمغان نمی آورد؛ بلکه سران این رژیم جنگ و خونریزی برای همه جهانیان رقم می زنند.