رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات محکمی را در نشست ریاض مطرح کرد اما متاسفانه برخی کشورهای اسلامی ملاحظاتی داشته و وابستگی جدی به آمریکا دارند.

رئیسی پیشنهادات محکمی در اجلاس ریاض ارائه کرد/ افکار عمومی دنیا متاثر از ایران است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات محکمی را در نشست ریاض مطرح کرد اما متاسفانه برخی کشورهای اسلامی ملاحظاتی داشته و وابستگی جدی به آمریکا دارند.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ریاض در راستای ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیان کرد: بر هر مسلمانی واجب است که اگر فریادی از دیگر برادر یا خواهر مسلمان شنید، به کمکش بشتابد. این وظیفه دینی و شرعی ما است. جمهوری اسلامی نیز دارای دولت اسلامی و حاکمیت اسلام است فلذا دولت و حاکمیت ما به طور جد حامی مبارزات به حق مردم فلسطین است.

وی در ادامه اظهار کرد: قبله اول مسمانان در فلسطین است و برای ما سرزمین مقدسی است. یک رژیم متجاوز وارد صحنه شد و عده‌ای در پایان جنگ جهانی دوم با انجام یک خیانت، رژیم صهیونیستی را برپا کردند. افراد این رژیم نیز بی هویت بوده که از سرتاسر دنیا جمع شده اند. این سرزمین متعلق به مردم فلسطین است و چه از لحاظ حقوق مدنی و چه از لحاظ حقوق بین الملل و چه از لحاظ شرعی حق با ملت فلسطین است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در سراسر دنیا و در خود آمریکا و کشورهای اروپایی راهپیمایی های وسیعی برای حمایت از مردم فلسطین برپا کردند، تصریح کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات محکمی را در نشست ریاض مطرح کرد. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی ملاحظاتی داشته و وابستگی جدی به آمریکا دارند و نمی توانند از آنچه که به عنوان جنگ افزار و تجهیزات از آمریکا دریافت کرده اند بدون اجازه آمریکا استفاده کنند. این نهایت وابستگی است. خودشان نیز اعلام کرده اند که اگر بخواهند نمی توانند استفاده کنند.

جوکار در پایان گفت: اما افکار عمومی دنیا متاثر از فضای جمهوری اسلامی ایران است که برای ما حائز اهمیت است که جمهوری اسلامی امروز در منطقه غرب آسیا و تمام دنیا تاثیرگذار است و توانسته دایره نفوذ خود را گسترش دهد. اگر این جنایت ادامه یابد شاید دامنه جنگ نیز افزایش یابد که به نفع آنان نخواهد بود.

منبع: ایسنا