وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای هر مادر مشمول طرح تا سقف ۴ میلیون تومان واریز می شود که در مدت ۶ ماه باید از کالاهای تعریف شده خریداری شود.

یارانه نقدی جدید رئیسی برای این افراد | چه کسانی یارانه جدید را دریافت می کنند ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جزئیات نهایی یارانه نقدی جدید آبان ماه اعلام شد. یارانه نقدی یکی از موارد مورد بررسی دولت در چند وقت اخیر بوده است و بعضی از اخبار مبتی بر افزایش مبلغ یارانه نقدی در سال جدید به گوش می رسد. یارانه نقدی بعضی از دهک ها 300 و تعدادی 400 هزار تومان است .قرار است فرمول پرداخت یارانه نقدی تغییر کند. بر این اساس، صدک جاگزین دهک و شمار یارانه‌بگیران بیشتر خواهد شد. هرچند زمان اجرای این طرح مشخص نیست.

یارانه نقدی جدید از این ماه

نشست خبری همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی با محوریت "مشارکت در زمینه ارائه بسته غذایی رایگان برای گروه‌های آسیب پذیر با اولویت مادران داری کودک زیر ۲ سال دهک یک درآمدی" و آغاز مرحله نخست این طرح با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، سرپرست امور تولیت آستان قدس رضوی و فرمانده قرارگاه امام حسن مجتبی در محل وزارت تعاون برگزار شد. ۸ استان کم برخوردار در کشور وجود دارد که نیاز به افزایش سبد معیشت دارند. دو طرح در حال پیگیری برای تأمین معاش خانوارهای کم درآمد طرح ملی یسنا و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است. طرح ملی یسنا به عنوان یاور سلامت نوزادان بوده و دومین طرح ویژه مادران باردار یا دارای فرزند شیرخوار دهک یک است. در مرحله نخست ۱۱۰ میلیارد تومان برای ۲۷ هزار و ۵۰۰ مادر تخصیص داده شده است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای نشست، گفت: طرح حمایت از مادران باردار و شیرده دهک اول در راستای ایجاد عدالت اجتماعی بوده که در گام نخست برای ۸ استان کم برخوردار از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: برای هر فرد مشمول طرح تا سقف ۴ میلیون تومان در کالابرگ الکترونیک واریز می‌شود که در مدت ۶ ماه باید از کالاهای اختصاص داده شده برای تقویت مادران باردار و شیرده خریداری شود.

منبع:مهر