مرتضوی با اعلام اینکه یکی از دغدغه اصلی دولت افزایش رفاه و معیشت بازنشستگان است، گفت: دولت جدا از افزایش مستمری بازنشستگان، باهدف افزایش بهبود شرایط اقتصادی همه هموطنان، برای افزایش اشتغالزایی و مهار و کاهش تورم تلاش می‌کند.

خبر فوری درباره حقوق بارنشستگان | مبلغ حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار نیکو اصغری:در نیمه اول اردیبهشت ماه وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ بازنشستگان در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه که از سوی وزیر رفاه "درگیری دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتدای هفته جاری  افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب دولت رسید. ما به تفاوت حقوق بازنشستگان قرار است به زودی پرداخت شود. در ادامه آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

مبلغ جدید حقوق بازنشستگان 1403

وی درخصوص مصوبه متناسب سازی مستمری بازنشستگان برنامه هفتم نیز گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، هر تکلیفی که مجلس یا دولت مصوب کنند را اجرایی می‌کنند، اما باید تصمیم‌های کلان کشور به گونه‌ای مصوب شوند که مدیران در هنگام اجرا مصوبات، با حدقل مشکلات مواجه شوند.

وزیر تعاون کا و رفاه اجتماعی در پایان پیشنهاد داد: نمایندگان مجلس منابع مشخصی را متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی کنند، تا این مصوبه ضمانت اجرایی بیشتری پیدا کند، چراکه افزایش مستمری‌ها بدون در نظر گرفتن منابع مالی مشخص نه تنها مشکل صندوق‌های بازنشستگی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلی به مشکلات حال حاضر صندوق‌ها اضافه می‌کند.

منبع:خبرآنلاین