این مقامات آمریکا گفتند که تماس تلفنی بایدن با بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به طور خاص بر نگرانی‌های او در مورد عملیات نظامیان صهیونیست در جنوب نوار غزه متمرکز شد.

نتانیاهو: شهرک‌نشینان جنگ می‌خواهند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گفته مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی مطلع، نتانیاهو در تماس با بایدن تاکید کرده که عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف رژیم صهیونیستی برای «از بین بردن حماس لازم است» و «افکار عمومی اسرائیل الان نمی‌پذیرد که عملیات نظامی متوقف شود.»

دو مقام آمریکایی به وب‌سایت آکسیوس گفتند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس تلفنی داشته و به او گفت که نگران عملیات نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی در جنوب غزه است. این مقامات گفتند که دولت جو بایدن بسیار نگران است که یک عملیات اسرائیلی در جنوب نوار غزه -جایی که ۲ میلیون فلسطینی در آن متمرکز شده‌اند - منجر به تلفات غیرنظامی و عمیق‌تر شدن بحران بشردوستانه در این منطقه تحت‌محاصره شود.

این مقامات آمریکا گفتند که تماس تلفنی بایدن با بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه به طور خاص بر نگرانی‌های او در مورد عملیات نظامیان صهیونیست در جنوب نوار غزه متمرکز شد. بایدن به نتانیاهو گفت که نحوه فعالیت رژیم صهیونیستی در شمال غزه، که شامل حمله گسترده و سه بخش زرهی و پیاده‌نظام است، نمی‌تواند در قسمت جنوبی غزه تکرار شود و علت آن حضور گسترده فلسطینی‌هاست که برای در امان ماندن از حملات صهیونیست‌ها از شمال به جنوب رفته‌اند.

دو مقام آمریکا و اسرائیلی گفتند که نتانیاهو به بایدن گفت که عملیات در جنوب برای دستیابی به هدف رژیم صهیونیستی برای از بین بردن حماس لازم است و افکار عمومی اسرائیل الان نمی‌پذیرد که عملیات نظامی متوقف شود. بایدن در این تماس تلفنی گفت که او می‌خواهد ایالات متحده و تل‌آویو بحث‌های بیشتری در مورد برنامه‌های عملیاتی ارتش صهیونیستی برای غزه جنوبی، پیش از هرگونه عملیاتی انجام دهند. یکی از مقامات ایالات متحده گفت که نتانیاهو موافقت کرد.