ایرنا- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را در حمله نیروهای مسلح یمن به دو کشتی در دریای سرخ در روز یکشنبه متهم کرد و مدعی شد: «حمله به کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی کاملاً غیرقابل قبول است.ما معتقدیم ایران در نهایت مسئول آن است»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم اسرائیل در روز یکشنبه خبردادند و اعلام کردند: نیروهای مسلح یمن پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند و کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: مشورت با متحدان خود  را در مورد پاسخ به حملات حوثی ها به کشتی ها ادامه می دهیم. در حال رایزنی با تعدادی از کشورها برای تشکیل نیروهای  دریایی برای حفاظت از کشتی ها در آب های بین المللی هستیم.

وی مدعی شد: ما دلایل کافی داریم که باور کنیم حملات حوثی‌ها به طور کامل توسط ایران تقویت می‌شود. ایران کشوری است که تسلیحات مورد استفاده حوثی‌ها را تامین کرده و در نهایت مسئول این حملات  است.

وی با بیان اینکه حملات به کشتی ها در دریای سرخ صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند، مدعی شد: «حمله به کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی کاملاً غیرقابل قبول است.ما معتقدیم ایران در نهایت مسئول آن است».

سالیوان در عین حال مدعی شد: سه کشتی که مورد حمله قرار گرفتند ربطی به اسرائیل ندارند. حملات نشان می دهد که حوثی ها چقدر بی ملاحظه هستند.