نبردهای شدید در باریکه غزه ادامه دارد و پس از ویرانی کامل شمال غزه، باند ویرانگر صهیونیست‌ها به سمت مناطق جنوبی در حرکت هستند تا آنجا را هم نابود کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 با این حال، به‌نظر می‌رسد که شرایط به آن شکلی که ارتش‌ کودک‌کش صهیونیست انتظار داشته پیش نرفته است؛ چرا که مقاومت سرسختانه مقاومت باعث بروز تلفات شدیدی به ارتش اشغالگر و متجاوز صهیونیست شده است. پس از چهار هفته نبرد در شمال و ناکامی و شکست، صهیونیست‌ها حالا در خان‌یونس دنبال رهبران مقاومت می‌گردند و به بهانه پیدا کردن اسرای خود، در حال ویران کردن این منطقه هستند.

با این حال، بازی به شکل عجیبی در حال رقم خوردن است. تجربه نبردهای شمال به سرعت در اتاق فرماندهی مقاومت مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به این تجربه، میدان خان‌یونس برای پذیرایی از ارتش کودک‌کش و بزدل صهیونیست کاملا آماده شد. در حالی که در شمال، صهیونیست‌ها برای طی کردن عرض پنج کیلومتری باریکه غزه بیش از سه هفته شب و روز جنگیده و تلفات سنگین دادند، به‌نظر می‌رسد برای عبور از عرض 12 کیلومتری منطقه خان‌یونس باید سه برابر این مدت‌زمان بجنگند. 

البته این برآورد خوش‌بینانه و ارزیابی ما است و روی زمین کار برای دشمن بسیار سخت شده و در روز اول نبردها در این منطقه تلفاتی که به ارتش متجاوز وارد شد بی‌سابقه بوده است. بر اساس آمارهای منتشرشده توسط اتاق عملیات مشترک مقاومت در غزه، تلفات صهیونیست‌ها بی‌سابقه و برای خودشان غیرقابل باور است؛ کما اینکه در منطقه شمالی نیز در 72 ساعت اول مرحله دوم جنگ علیه مردم غزه، به‌شدت تلفات داده و فقط در روز یک‌شنبه بیش از 60 کشته و زخمی در یک نقطه دادند. 

بر این اساس است که برخی منافع تاکید دارند که قطری‌ها وارد معرکه شده و دوحه بار دیگر کانون رایزنی طرف امریکایی برای نجات صهیونیست‌ها است؛ چرا که وضعیت برای آن‌ها وخیم و غیرقابل تصور و باور است. 

سایت شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع فاش کرد که در حال حاضر با فشار امریکا مذاکرات گسترده‌ای در دوحه، پایتخت قطر برای تمدید توافق آتش‌بس انسانی میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی در دست انجام است. سایت شبکه خبری الجزیره به نقل از برخی منابع فلسطینی آگاه از روند مذاکرات آتش‌بس در غزه فاش کرد که در حال حاضر با فشار امریکا مذاکرات گسترده‌ای در دوحه، پایتخت قطر برای تمدید توافق آتش‌بس انسانی میان مقاومت فلسطین در نوار غزه و رژیم صهیونیستی در دست انجام است.

این منابع در ادامه اعلام کردند: با وجود اینکه هیات موساد با تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوحه را ترک کرد، رایزنی‌ها در این خصوص هنوز ادامه دارند. به گفته این منابع، طرف امریکایی اعمال فشار برای تمدید توافق آتش‌بس انسانی را آغاز کرده و احتمالا دلیل آن درخواست مستقیم رژیم صهیونیستی در رابطه با تمایل ارتش آن به تخلیه کشته‌ها و زخمی‌ها از میدان جنگ در غزه است