سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص برقراری آتش بس فوری انساندوستانه در غزه، را محکوم کرد.

واکنش تند ایران به وتوی آمریکا علیه قطع‌نامه آتش‌بس غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در وتوی مجدد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف برقراری آتش بس فوری انساندوستانه در غزه، تاکید کرد دولت امریکا بار دیگر ثابت کرد که بازیگر و عامل اصلی در کشتار غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی بویژه زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های حیاتی در غزه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از ابتدای تهاجم وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی علیه غزه، رژیم آمریکا به کرات همپیمانی و همراهی خود با رژیم آپارتاید اسرائیل در ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را به اثبات رسانده است.

وی افزود، مقامات کنونی ایالات متحده آمریکا که در لباسی از تزویر و ریاکاری برای جان کودکان و غیرنظامیان غزه ابراز نگرانی کرده بودند، در هفته گذشته دویستمین محموله کمک‌های تسلیحاتی و نظامی خود را به دست ارتش کودک کش اسرائیل رساندند و در بیش از دو ماه گذشته، از هیچ گونه حمایت نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، رسانه ای از جنایات وحشیانه رژیم صهیوتیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار فزه و کرانه باختری فروگذار نکرده‌اند.

کنعانی گفت تردیدی نیست که دولت آمریکا در کشتار بی رحمانه قریب به ۱۸ هزار غیر نظامی که حدود ۸ هزار نفر از آنان کودکان مظلوم هستند، شریک جرم بوده و قطعا تبعات هر گونه گسترش دامنه جنگ در منطقه، متوجه رژیم آمریکا و اسراییل غاصب است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطر نشان کرد که میراث سیاست‌های ضدبشری و نژادپرستانه مقامات ایالات متحده برای آیندگان این کشور جز شرمساری و بی‌آبرویی نخواهد بود.