در تازه ترین تحولات در غزه، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کردند: یک بولدوزر اسرائیل در «تل الزعتر» واقع در شمال نوار غزه هدف راکت «الیاسین ۱۰۵» قرار گرفت و منهدم شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد: سه نظامی اسرائیل از فاصله صفر و پس از نزدیک شدن رزمندگان ما به خودروی نظامی اسرائیل در منطقه «الفالوجا» در شمال نوار غزه هدف قرار گرفته و کشته شدند.

شاخه نظامی حماس همچنین از انهدام یک تانک «مرکاوای» اسرائیل در خان یونس خبر داد.

القسام همچنین در بیانیه‌ای دیگر گزارش داد: نبردهای شدیدی را از فاصله صفر با نیروهای دشمن که در تلاش برای نفوذ به غرب اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه هستند، انجام می ‌دهیم. مجاهدان ما پس از هدف قرار دادن نیروهای ویژه اسرائیلی با خمپاره و بمب‌های ضد نفر، شماری از آن ها را کشته و شماری دیگر را زخمی کردند.

در همین راستا، یک خبرنگار در اردوگاه جبالیا اعلام کرد که مقاومت فلسطین تلاش ارتش اسرائیل برای پیشروی در پشت درمانگاه اردوگاه را دفع و خانه‌ای که یک تیم نظامی ویژه اسرائیل در آن سنگر گرفته بود، هدف قرار دادند.

وی همچنین از منهدم شدن هفت خودروی نظامی ارتش اسرائیل و ادامه درگیری‌ها در اردوگاه جبالیا خبر داد و گفت که این اردوگاه به یک میدان واقعی جنگ تبدیل شده است.

همزمان منابع خبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شهرک «ناحال عوز» و دیگر شهرک‌های اسرائیلی در مجاور غزه خبر دادند.

در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی نیز به مجروح شدن چند نظامی این رژیم در حمله پهپادی از جنوب لبنان به مواضع آن در شمال فلسطین اشغالی اعتراف کردند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که شش نظامی اسرائیل در نتیجه تبادل آتش در مرز لبنان مجروح شدند.

ظهر امروز نیز گردان‌های عزالدین القسام و سرایاالقدس از انجام عملیات علیه نظامیان اسرائیل خبر داده بودند.

ارتش اسرائیل در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است، شمار نظامیانی که از آغاز عملیات طوفان الاقصی کشته شدند، به ۴۲۵ نفر رسیده است.

ازسوی دیگر پیشروی نیروهای اسرائیل روز یکشنبه به سمت جنوب غزه، جایی که صدها هزار غیرنظامی در جست و جوی سرپناهی برای فرار از بمباران ها و درگیری های شدید هستند، ادامه دارد.

گروه‌های امدادی زنگ خطر را در مورد وضعیت انسانی آخرالزمانی در نوار غزه به صدا درآورده‌ اند و هشدار داده‌اند که این منطقه در معرض خطر غلبه انواع بیماری‌ها و گرسنگی شدید است.

حماس که غزه را اداره می‌ کند، اعلام کرد که اسرائیل در روز یکشنبه با یک سری حملات، شهر جنوبی خان یونس همچنین جاده منتهی از این شهر به سمت گذرگاه رفح را هدف قرار داده است.

یک منبع نزدیک به حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطین نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که هر دو گروه در درگیری شدید با نیروهای اسرائیل شرکت دارند.

حسن هانی زاده، در این رابطه می گوید: تشدید بمباران‌ها توسط اسرائیل و علیه خان یونس را باید برای خالی از سکنه کردن این منطقه و فشار بر مردم و هدایت آنها به سمت کوچ اجباری و انتقال به گذرگاه رفح بدانیم.

وی افزود: اسرائیل به دنبال آن است که این اقدامات در نهایت منجر به آن شود که غزه خالی از سکنه شده و تمامی ساکنان آن به مصر و کرانه غربی رود اردن کوچ کنند. دومین هدف اسرائیل تخریب تونل‌های زیرزمینی حماس در غزه است.

اگر این تونل‌ها توسط ارتش اسرائیل منفجر شود بخشی از غزه تخریب خواهد شد و از بین می‌رود که این موضوع را هم باید یکی از اهداف تل‌آویو بدانیم.

سومین راهبرد اسرائیل هم خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی است و چهارمین هدف و سناریوی آنها، حذف رهبران تاثیرگذار حماس و جهاد اسلامی خواهد بود. سرویس اطلاعاتی موساد به دنبال آن است که شخصیت‌های مهم این جریان‌ها در داخل و خارج از اراضی اشغالی را حذف فیزیکی کند تا به زعم خود بتواند روند عملیات طوفان الاقصی را مختل نماید.

اما هدف بعدی و راهبردی اسرائیل از تشدید حملات به غزه را باید حفر «کانال آبی بن گوریون» دانست. حفر این کانال برای پیوند دریای سرخ و دریای مدیترانه به بندر ایلات اسرائیل خواهد بود تا در نهایت رژیم صهیونیستی بتواند اهمیت راهبردی کانال سوئز را به ضرر مصر و به نفع خود کاهش دهد که گفته می‌شود سرمایه‌گذاران یهودی از اقصی نقاط آمریکا و اروپا به دنبال تامین سرمایه برای ساخت و راه‌اندازی این پروژه اسرائیلی هستند.

وی افزود: باید توجه داشت که در آینده و در صورت احداث و راه‌اندازی این کانال آبی مصر با چالش‌های زیادی از حیث تامین منابع آب و حتی راهبردهای کلان روبرو خواهد شد؛ به عبارت دیگر باید گفت که این طرح برای تشدید فشار بر قاهره در دستور کار تل‌آویو قرار گرفته است. توجه داشته باشید که اسرائیل در مورد ترور رهبران مقاومت صرفاً تمرکز خود را بر روی حذف فیزیکی سران حماس و جهاد اسلامی معطوف نخواهد کرد بلکه دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا تمام رهبران مقاومت را از بین ببرد.