رییس ستاد مرکزی ۹ دی گفت: فتنه ۸۸ جنگی آمریکایی- صهیونیستی برای براندازی نظام بود و این فتنه بزرگ نباید به یک دعوای داخلی بین جریان‌های سیاسی تنزل داده شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی محمد نایینی در دومین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی ۹ دی که با حضور اعضا و جمعی از روسا و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های عضو برگزار شد، گفت: حماسه ۹ دی در زمان خودش منحصر به فرد و بدیل بود که موجب شکل گیری رویداد بزرگ تاریخی شد، اقدامی تاریخ ساز با درس‌های فراوان برای آینده انقلاب اسلامی آن هم در شرایطی که دشمن، همه توان خود را برای براندازی نظام به میدان آورده بود.

وی تاکید کرد: مردم ایران کشور و نظام را از این خطر جدی نجات دادند. حماسه ۹ دی و قدرت آن در دنیا به نمایش درآمد.

وی با بیان این‌که «این حماسه به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد»، گفت:  همه آحاد جامعه در شکل گیری این رویداد بزرگ مشارکت داشتند و رویکرد ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در این زمینه جهاد تبیین و روشنگری است.

رییس ستاد مرکزی ۹ دی  با اشاره به مناسبت‌های دی ۱۴۰۲ گفت: سه هفته زن، بصیرت و مقاومت سه مناسبتی است که در دی ماه پیش رو داریم. باید دید چطور می‌توان این مناسبت‌ها را به عاشورا گره زد.

وی با بیان این‌که «امروز مسئله فلسطین مسئله بزرگ جهان اسلام است»، گفت: شورای تبلیغات اسلامی پرچمدار حمایت همه جانبه از فلسطین است. تبیین مظلومیت فلسطین اهمیت دارد. مجموعه از راهبردها و سیاست‌های کلی در این زمینه را تهیه و در اختیار دوستان قرار دادیم، از شما می‌خواهم پیشنهاداتتان را در این چارچوب‌ها ارائه دهید.

وی با اشاره به شکل‌گیری ۹ دی یادآور شد: فتنه ۸۸ جنگی آمریکایی- صهیونیستی برای براندازی نظام بود و این فتنه بزرگ نباید به یک دعوای داخلی بین جریان‌های سیاسی تنزل داده شود. اقدامات ستاد باید در تبیین این حادثه باید برنامه‌ریزی شده و جلوه‌گر باشد طوری که فضای کلی کشور آکنده از این اقدامات شود به این منظور ستادهای شهرستان‌ها نیز باید تشکیل شوند.

نائینی متذکر شد: تمرکز بر نقشه رهبری انقلاب اسلامی در مهار و بصیرت افزایی فتنه، نقش مردم و عاشورا و تمرکز در درس‌ها و پیام‌ها و آموختنی‌های این حادثه تاریخی و اجتناب از دو قطبی‌های کاذب و بی‌حاصل که موجب کاهش سرمایه اجتماعی و تضعیف امید در جامعه می‌شود، باید با نگاه عمیق و دقیق راهبردی مورد توجه قرار گیرد.باید همبستگی اجتماعی در کشور گسترش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در آخرین ماه سال شاهد حضور پر رنگ و چشمگیر مردم در رویداد ملی انتخابات باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیشنهادات ستاد مرکزی ۹ دی در خصوص شعارهای دی ماه، گفت: پیشنهادات شامل میثاق مردم با رهبری و شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، میثاق مردم با رهبری مقابله با جنگ ادراکی و شناختی دشمن و جهاد تبیین مقابله با جنگ ادراکی و شناختی دشمن است.

رییس ستاد مرکزی ۹ دی بعد از به شور گذاشتن شعار امسال ستاد در جمع‌بندی پیشنهادات، گفت: شعار امسال ستاد بعد از بررسی پیشنهادات اعلام می‌شود.