نظامیان صهیونیست به واسطه برهنه کردن شماری از مردان فلسطینی و طرح ادعاهای عجیب و غریب در مورد آن ها، سعی داشته اند آبروی از دست رفته خود نزد جامعه صهیونیستی را احیا کنند و در عین حال، موجی از روحیه را به افکار عمومی و ارتش اسرائیل تزریق کنند. معادله ای که اکنون عملا نتیجه عکس داده و به رسوایی های بزرگتری برای آن ها تبدیل شده است.

صحنه‌سازی مضحک صهیونیست‌ها در بحبوحه جنگ غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اخیرا نظامیان صهیونیست در اقدامی غیرانسانی در جریان جنگ غزه، تصاویر و ویدئوهایی را از دستگیری و برهنه کردن شماری از مردان فلسطینی منتشر کرده و مدعی شده اند که این افراد مظنون به همکاری با جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی هستند. اقدامی که رژیم اشغالگر قدس سعی داشته آن را به مثابه جلوه ای از قدرت نمایی خود در میدان های جنگ غزه معرفی کند با این حال، به 3 دلیل عمده و محوری، این حرکت عملا به نقطه عکسِ خود تبدیل شده و یک رسوایی بزرگ را برای صهیونیست‌ها به بار آورده است.

کما اینکه در مدت اخیر شاهد بوده ایم که شماری از مقام های ارشد اسرائیلی خبر داده اند که انجام این اقدام به ضرر رژیم اسرائیل بوده و زین پس انجام اقدامات مشابه، به دلیل واکنش های منفی بین المللی نسبت به آنها، ممنوع است.

یک: صحنه سازیِ محض و دیگر هیچ

در یکی از ویدئوهای منتشر شده توسط نظامیان صهیونیست، شماری از مردان فلسطینی به صورت برهنه دیده می شوند و ناگهان یک مرد فلسطینی با یک اسلحه در دست، به سمت دوربین حرکت می کند و اسلحه کلاشنیکف  خود را روی دیگر سلاح هایی که روی زمین قرار دارند، قرار می دهد. در واقع، نظامیان صهیونیست از این طریق سعی داشته اند این نکته را برجسته کنند که فرد مذکور از جمله نیروهای حماس است.

با این حال، تنها اندکی پس از انتشار این ویدئو، برخی فلسطینی ها به این نکته اشاره کردند که فرد مذکور، یک مغازه دار ساده در نوار غزه است. در عین حال، برخی تحلیلگران هم این سوال را از صهیونیست ها پرسیدند که واقعا چه معنایی می دهد که آن ها به نظامیان مسلح حماس وقت بدهند که برهنه شوند و بعد اسلحه خود را روز زمین بگذارند و با یک بلندگو، یک نظامی اسرائیلی آن ها را "عزیزم" خطاب کند و تمامی این روند نیز فیلمبرداری شود. در کجای دنیا و در چه جنگی، این جنس از تسلیم شدن قابل مشاهده است.

یعنی نظامیان اسرائیلی از جان خود هراس نداشته اند که یکی از نیروهای مسلح حماس ناگهان به روی آن ها اتش بگشاید و آن ها را به هلاکت برساند؟ جالب‌تر اینکه هر چه از زمان انتشار ویدئوی مذکور گذشته، افراد بیشتری در شبکه های اجتماعی از شناسایی افراد خاضر در صحنه های این ویدئو سخن می گویند و به این نکته اشاره داشته اند که آن ها افراد ساده و غیرنظامی هستند و هیج نسبتی با اقدامات نظامی ندارند.

مساله ای که حتی صدایِ برخی تحلیلگران اسرائیلی را نیز درآورده است. در این رابطه به طور خاص می توان به تصویر "ضیا الکحلوت" خبرنگار پایگاه خبری "العربی‌جدید" در میان بازداشتی های ارتش اسرائیل اشاره کرد که بلافاصله این پایگاه خبری مستقر در انگلستان، به آن واکنش نشان داد و خواستار آزادی خبرنگار خود در غزه شد.

دو: تلاش مذبوحانه برای روحیه دادن به صهیونیست‌ها

یکی از نکاتی که در مدت اخیر بسیاری از ناظران و تحلیلگران به آن اشاره داشته اند این بود که نظامیان صهیونیست به واسطه برهنه کردن فلسطینی ها و طرح ادعاهای عجیب و غریب در مورد آن ها، سعی داشته اند آبروی از دست رفته خود نزد جامعه صهیونیستی را احیا کنند و در عین حال، موجی از روحیه را به افکار عمومی و ارتش اسرائیل تزریق کنند. نباید فراموش کرد که ضربه عملیات طوفان الاقصی بر پیکره رژیم اشغالگر قدس بسیار سنگین بوده و بی‌آبرویی‌های گسترده ای را برای آن به بار آورده است.

موضوعی که صهیونیست ها را واداشته تا با اقدامات غیرانسانی نظیر آنچه اخیرا از آن ها دیدیم، به این فکر کنند که شاید بتوانند حدی از آبروی از دست رفته خود را بازیابند. معادله ای که به هیچ عنوان محق نشده است.

سه: افشای ماهیت حقیقی صهیونیست ها

در نهایت باید گفت که نظامیان صهیونیست تا حد زیادی سناریوی دستگیری و برهنه کردن مردان فلسطینی را سناریویی برای خود می دیدند که با اتکا به آن می توانند قدرت‌نمایی کنند، با این حال، خیلی زود تصاویری از این اقدام آن ها در کنار تصاویر جنایات نازی ها و همچنین داعشی ها قرار گرفت و سیلی از انتقادات را به سمت آنها روانه کرد. در این راستا، شاهد بودیم که افکار عمومی بین المللی نیز به نحو گسترده ای از این اقدام صهیونیست‌ها انتقاد کردند و این سوال را مطرح کردند که اشغالگران صهیونیست با استناد به کدام اصول جنگی اقدام به انجام یکچنین حرکتی کرده اند؟  

در این راستا، سطح این فشارها علیه رژیم اسرائیل به قدری افزایش یافته که شاهد عقب نشینی آن ها در این حوزه بوده ایم. البته که این افزایش فشارها، جدای از اینکه ماهیت حقیقی صهیونیست ها را افشا کرده، به بی‌آبرویی بزرگی برای مدعیان دموکراسی و حقوق بشر در غرب که از یکچنین رژیم داعش صفتی حمایت می کنند نیز تبدیل شده است.