فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور گفت: سامانه پدافندی رسول همچون دست بلندی نیروی پدافند هوایی را در مقابله با تهدیدات هواپایه حمایت خواهد کرد و نقطه عطفی در توان پدافندی کشور محسوب می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرتیپ هوشمند، با اشاره به الحاق سامانه‌های پدافندی رسول در سراسر کشور، اظهارداشت: امروز چیدمان لایه به لایه سامانه‌های راداری و موشکی قدرتمند نیروی پدافند هوایی با الحاق سیستم پدافندی رسول کامل تر و مستحکمتر شده است.

وی با اشاره به توانمندی این سامانه‌ها در مقابله با تهدیدات هواپایه گفت: پهپادهای کرار مجهز به موشک‌های هوابه هوا مجید امروز دست بلند نیروی پدافند هوایی در مقابله با تهدیدات هستند و به واقع  نیروی پدافند هوایی با بهره‌گیری از این تجهیزات بومی قادر به پاسخگویی به هر نوع تهدیدی در هر زمان و مکان جغرافیایی اعم از دریا و خشکی خواهند بود. در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور که با سواحل مکران، تنگه راهبردی هرمز و خلیج همیشه فارس مواجه هستیم، به طور قطع در برآوردهای عملیاتی نیاز به چنین پهپادهایی با قابلیت رهگیری و درگیری داشتیم و بدون تردید این سامانه‌ها در توان دفاعی کشور و مقابله با تهدیدات هواپایه نقطه عطفی محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که «منطقه راهبردی پدافند هوایی جنوب شرق یکی از مناطق حساس و اثرگذار در جغرافیا و اقتصاد جهانی است»، افزود: امروز قدرت پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان فرامنطقه‌ای کاملا درک و احساس  شده است و کشورهای فرامنطقه‌ای سیگنال‌های اقتدار هوایی ما را در رزمایش‌های پهپادی دریافت کرده‌اند.

تنوع پهپادی ارتش در حوزه‌های ماموریتی مختلف

هم‌چنین امیر سرتیپ محمدداود صارمی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ارتش، با اشاره به الحاق سامانه‌های پدافندی رسول به نیروی پدافند هوایی، اظهارداشت: تجهیز حداکثری ارتش جمهوری اسلامی به سامانه‌های پهپادی از دیرباز در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد تبلور عینی اقتدار هوایی ارتش در حوزه پهپادی در تایپ‌های پروازی و ماموریتی متنوع هستیم.

وی با اشاره به اهمیت الحاق سامانه‌های پدافندی رسول به نیروی پدافند هوایی، گفت: این سامانه که از قابلیت‌های رزمی و عملیاتی قابل توجهی برخوردار است، لایه‌های پدافندی ارتش را در مقابله با تهدیدات هواپایه مستحکم‌تر و نفوذناپذیر از گذشته می‌کند.

وی توانمندی ارتش را در حوزه به کارگیری سامانه‌های پهپادی را گسترده عنوان کرد و افزود:  قطعا عملکرد پهپادهای پدافندی برای نیروهای مسلح با کاهش هزینه و بازدهی قابل توجه همراه خواهد بود.

معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ارتش  سامانه پدافندی رسول را برگ زرینی در افتخارات صنعت دفاعی کشور عنوان کرد و این نقطه آغازین را بسترساز پیشرفت‌های گسترده در  حوزه حراست از آسمان کشور بیان داشت.

وی از حمایت های بی دریغ فرماندهی و هیئت رئیسه ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ظرفیت‌های لازم جهت ساخت و تولید انواع سامانه‌ها و پرنده‌های هدایت پذیر بدون سرنشین در طیف های پروازی مختلف تشکر و قدردانی کرد.