جزئیات جدید از افزایش یارانه نان را در ادامه بخوانید

افزایش یارانه نان تصویب شد | قیمت نان گران می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هوشمندسازی یارانه نان یک حرکت جدی و تأثیرگذار در توزیع عادلانه یارانه‌ها در بین مردم است. هدفمندسازی یارانه نان دیر کلید خورد ولی آغاز طرح هدفمندسازی یارانه نان در شرایط فعلی که جهان با مشکل تأمین گندم مواجه است می‌تواند تأثیر خوبی در جلوگیری از هدر رفتن منابع و مشکلات احتمالی در حوزه گندم باشد. طرح یارانه نان قدم مهم و ارزشمند در راستای اجرای عدالت در بین نانوایی‌ها است. 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۳، توجه خوبی به بحث یارانه نان داشته و برای خرید تضمینی گندم هم منابعی درنظر گرفته شده است. در بخش کشاورزی ایرادات بسیاری وجود داشت که البته به حق نیز بود. مباحثی نظیر نوسازی ماشین آلات و آبیاری مدرن از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرتاج الدینی در ادامه خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاحی دولت، شفافیت بهتری در خصوص یارانه موردنیاز نان منطور کرده است. انتظار ما از دولت این است که دغدغه کشاورزان عزیز را برطرف کند. ما باید در بحث خرید تضمینی گندم به خوکفایی برسد، این موضوع مطالبه مهم مجلس محسوب می شود. این مورد باید در محصولات دیگری نظیر برنج هم لحاظ شود و قیمت ها باید تضمین شود.