افراد متاهل، برخی مجردین و همچنین، افرادی که سرپرست خانوار می باشند، می توانند در زمان و مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​، با ارائه مدارک لازم، در طرح نهضت مسکن ثبت نام کنند.

این افراد صاحب خانه می شوند | ثبت نام نهضت ملی مسکن با شرایط جدید آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خانواده های متقاضی برای تامین مسکن، می توانند به راحتی در زمان و مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، درخواست خود را با ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir، برای تهیه مسکن به وزارت مسکن ارائه دهند. متقاضیان، باید، پیش از شرکت در این طرح، شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن را مطالعه نمایند و مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کنند، تا در صورت داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز، بتوانند در این طرح ثبت نام نمایند. به همین دلیل، لازم است تا این افراد، با شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام نهضت ملی مسکن آشنا شون

زمان و مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​

جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، شرکت کنندگان، می بایست به صورت اینترنتی، از طریق سایت saman.mrud.ir، اطلاعات خود را ثبت نمایند. زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​، هنوز توسط وزارت راه و شهرسازی، اعلام نشده است. لازم به ذکر است که متقاضیان، پس از پایان مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن 1402، امکان پیگیری نهضت ملی مسکن را به صورت غیر حضوری، از طریق سایت saman.mrud.ir، داشته و به این صورت، می توانند وضعیت تمامی مراحل کار خود را به صورت آنلاین بررسی نمایند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​، از سوی وزارت راه و شهر سازی، ارزیابی‌ های کلی و همچنین، ساماندهی افراد شرکت کننده در این طرح، انجام می شود. در عین حال، اگر تقاضایی متعاقب، جهت تمدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، در این بازه زمانی وجود داشته باشد، مجدد از طریق سایت saman.mrud.ir، اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است مهلت ثبت نام 1402، هنوز اعلام نشده است.

ثبت نام زمین در جزیره ابوموسی

افرادی که قصد ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه saman.mrud.ir، برای بهره مندی از خدمات این طرح، اقدام نمایند. افرادی که قصد شرکت در طرح واگذاری زمین در ابوموسی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام زمین در ابوموسی، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir، برای ثبت نام این تسهیلات، اقدام نمایند. از جمله مهم ترین شرایط واگذاری زمین در ابوموسی، شرط تاهل و یا سرپرست خانوار بودن متقاضی می باشد، مگر اینکه قانون گذار، استثنایی قائل گردد.

ثبت نام خانواده های دارای سه فرزند در سامانه نهضت مسکن

در بخش های قبل، نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir ۱۴۰۲​​ را توضیح دادیم و به بررسی جزئیات هر یک از این موارد، از جمله فرم ثبت نام وام مسکن پرداختیم. نکته ای که باید به آن توجه شود، این مساله بوده که سامانه نهضت مسکن و سایر سامانه های مشابه دولتی مرتبط با مسکن، با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه، راه اندازی شده و لذا، این گروه، برای ثبت نام در طرح های ارائه شده، در اولویت می باشند.

اما در کنار نیاز روزافزون قشر ضعیف جامعه به حمایت های دولتی خرید مسکن، کشور ما در سال های اخیر، با مشکل دیگری نیز مواجه بوده و آن، پیر شدن جمعیت و کاهش نرخ تولد می باشد. جهت حل این مشکل، دولت، تدابیر متعددی را اتخاذ کرده که یکی از مهم ترین آنها، تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال گذشته می باشد. به موجب این قانون، دولت، ملزم شده تا با ارائه مشوق های لازم در زمینه مسکن و سایر زمینه های اقتصادی، جمعیت جوان کشور را تشویق به ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری نماید.

لذا، در جهت عملی ساختن این هدف، وزارت راه و شهرسازی، با هدف واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، امکان ثبت نام افراد واجد شرایط را در صورتی که فرزند سوم به بعد آنها، بعد از تاریخ 24 آبان ماه سال هزار و چهارصد، متولد شده باشد را در سامانه نهضت مسکن، فراهم کرده است. بر این اساس، این گروه از متقاضیان، می توانند با مراجعه به سامانه نهضت مسکن۱۴۰۲​​، به آدرس saman.mrud.ir، با تعیین گزینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از قسمت نوع سرپرست، برای ثبت نام در سامانه نهضت مسکن اقدام نمایند.

مدارک ثبت نام نهضت ملی مسکن 1402

متقاضیان، می بایست پیش از ورود به سایت saman.mrud.ir، جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، مدارک لازم برای ثبت نام در این طرح را آماده نمایند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می بایست در زمان و مهلت ثبت نام در دسترس باشند. در ادامه، در رابطه با مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نهضت ملی مسکن۱۴۰۲​​​، توضیحات لازم آورده شده است.

افراد متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می توانند با توجه به میزان اقساط وام نهضت ملی مسکن و توانایی مالی خود، برای ثبت نام در این طرح، اقدام نمایند.

ارائه کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن.

ارائه شناسنامه تمامی افراد تحت تکفل فرد متقاضی ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن.

ارائه گواهی، جهت اثبات سرپرست بودن متقاضی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ( ارائه این گواهی، مخصوص کسانی است که سرپرست خانوار می باشند. )

ارائه گواهی، برای اثبات سکونت 5 ساله، در شهر محل تقاضای متقاضی و می بایست از طریق ارائه یکی از مدارک زیر صورت بگیرد :

تاییدیه تحصیلی فرزندان متقاضی.

مدارک محل تولد متقاضی وام نهضت ملی مسکن، همسر یا فرزندان.

جواز کسب شاغلین اصناف، برای متقاضی وام نهضت ملی مسکن یا همسر.

سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسر.

تاییدیه اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی وام نهضت ملی مسکن یا همسر.

تاییدیه پرداخت حقوق بازنشستگی.

سند مالکیت، صرفا برای آن گروه از متقاضیان سامانه نهضت ملی مسکن 1402 که خود، دارای زمین می باشند.

افرادی که قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه saman.mrud.ir، جهت ثبت نام در این طرح، اقدام نمایند.