یک روزنامه آلمانی در گزارشی مدعی شده است که نهادهای اطلاعاتی اروپا بر این باور هستند که ممکن است روسیه زمستان سال آینده به اروپا حمله کند.

ادعای بیلد: روسیه به دنبال حمله به اروپا است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سرویس اطلاعاتی اروپایی مدعی شده است که ممکن است کشور روسیه در زمستان ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ برای حمله به اروپا وارد عمل شود.

به گزارش روزنامه آلمانی «بیلد»منبعی در یکی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی عنوان کرده که ممکن است، روسیه در فاصله زمانی که آمریکا به دلیل برگزاری مراسم انتخابات ریاست جمهوری رهبری ندارد، به اروپا حمله کند.

منظور این منبع ناشناس، حمله به اروپا پس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا و پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در ژانویه سال ۲۰۲۵ است.

این منبع اطلاعاتی در گفتگو با بیلد عنوان کرده است که دولت روسیه بسیار امیدوار است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شود و ادعا کرده است که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد، هر اتفاقی ممکن است تحت ریاست جمهوری وی رخ دهد.

پیش از این، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان گفته بود که صنعت دفاعی آلمان حداقل به ۵ الی ۸ سال زمان نیاز دارد تا توانایی های خود را در حوزه های مختلف مانند صنایع دفاعی تقویت کرده و شکاف‌های موجود در این زمینه را رفع کند.

جدا از این اظهارات، پیشتر هم رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده بود که ممکن است مسکو پس از بیرون آمدن از جنگ اوکراین و شکست دادن این کشور به فکر حمله به کشورهای عضو ناتو بیفتد. ادعایی که از جانب رئیس‌جمهور روسیه رد شد و وی این اظهارات مطرح شده را کاملا بر پایه ادعاهای دروغ و پوچ خواند.