موضوعی که در این میان مهم است این‌که رژیم غاصب صهیونیستی با این اقدامات و ترورها راه به جایی نخواهد برد چه این‌که در سال‌های گذشته شاهد رویش‌های فراوانی در محور مقاومت بودیم و نیروهایی که ازسوی حاج‌قاسم و بزرگان جبهه مقاومت تربیت شدند نشان داده‌اند که این ترورها تأثیری در عملکرد جبهه مقاومت نخواهد داشت.

تحلیل غلط صهیونیست‌ها و یک ترور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی گیوه کی، مدیر مسئول روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت: ۱- سردار سرتیپ پاسدار سید‌رضی موسوی روز گذشته در عملیاتی کاملا تروریستی با پرتاب سه موشک توسط جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی در منطقه زینبیه دمشق به شهادت رسید‌. شهید سید‌رضی موسوی بالاترین مقام مستشاری نظامی جمهوری اسلامی در سوریه در طول ۳۰ سال گذشته از شکل‌دهندگان محور مقاومت در منطقه بود که بنا به گفته همرزمان شهید، تاکنون نیز دو بار صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته قصد ترور وی را کرده بودند.

۲- این ترور با هدف توسعه عملیات در خارج از باریکه غزه توسط رژیم‌صهیونیستی صورت می‌گیرد. تجربه نشان داده هر زمان صهیونیست‌ها دچار بن‌بست می‌شوند سعی در گسترش عملیات به کشورهای حوزه مقاومت دارند و عملا برنامه‌ریزی کرده‌اند ایران را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای وارد درگیری کنند و درهمین راستا یک شخصیت مهم را ترور می‌کنند‌. هم‌اکنون صهیونیست‌ها علاوه بر حماس، تحت فشار انصارا... یمن، حزب‌ا... لبنان و حشدالشعبی عراق هستند و برای فرار از این مخمصه به‌دنبال انتقال بحران به خارج از منطقه درگیری اند و این مسأله نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها نمی‌توانند در چند جبهه با مقاومت رویارویی داشته باشند .‌

۳- موضوعی که در این میان مهم است این‌که رژیم غاصب صهیونیستی  با این اقدامات و ترورها راه به جایی نخواهد برد چه این‌که در سال‌های گذشته شاهد رویش‌های فراوانی در محور مقاومت بودیم و نیروهایی که ازسوی حاج‌قاسم و بزرگان جبهه مقاومت تربیت شدند نشان داده‌اند که این ترورها تأثیری در عملکرد جبهه مقاومت نخواهد داشت و ازسوی دیگر با این اقدامات و ترورها معادله جنگ غزه به نفع رژیم‌صهیونیستی تغییر نخواهد کرد و این رژیم آثار این اقدامش ‌را در غزه خواهد دید و تاوانش را  هم در جنگ با رزمندگان مقاومت پس خواهد داد .

۴- ۸۰ روز ا‌ز معرکه تمام‌عیار در غزه گذشته است. صهیونیست‌هایی که فکر می‌کردند نهایتا دو هفته‌ای کار حماس تمام است امروز عملا در غزه زمینگیر شده‌اند. نیروی زمینی رژیم‌صهیونیستی وارد غزه شده و  سربازان آن بدترین روزهای زندگی خود را می‌گذرانند و به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیده‌اند؛ نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند و از آن‌سو ارتش تا بن دندان مسلح رژیم با کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه فقط به‌دنبال رفع عطش خود برای خون است.

۵- رژیم‌صهیونیستی با تحلیل غلط که آن هم به‌علت شکست در همه جبهه‌های مقابل خود به آن رسیده، تصور می‌کند که می‌تواند میدان جدیدی در منطقه باز کند و ایران را به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای وارد جنگ مستقیم کند ولی این رفتار باعث نمی‌شود ایران وارد بازی رژیم اشغالگر شود. اسرائیل امروز ازهمه سو بین منگنه جبهه مقاومت گیر افتاده و این مساله از تاریخ تاسیس این رژیم نامشروع در منطقه سابقه نداشته است، واقعیت میدان نیز این موضوع را به روشنی نشان می‌دهد .

۶- حق دفاع مشروع برای جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت. ایران البته دچار شتابزدگی در تصمیم نخواهد شد چه این‌که هم اکنون معادلات منطقه کاملا به نفع جبهه مقاومت است و این ترورها و بعضا اقدامات کور درداخل خاک ایران باعث نخواهد شد که جمهوری اسلامی وارد بازی رژیم‌صهیونیستی شود و البته ایران کیفیت پاسخ و زمان و مکان مناسب آن را تعیین خواهد کرد کما این‌که در گذشته نیز هیچ اقدام تروریستی صهیونیست‌ها از جانب جمهوری اسلامی بدون پاسخ نمانده است .