چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۱۱ دی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

جزئیات چهارمین جلسه دادگاه منافقین؛ روایتی ناگفته از شب خونین در سرچشمه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی، رئیس دادگاه با اعلام آغاز ادامه روند رسیدگی به پرونده منافقین، دادگاه را رسمی اعلام کرده و از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حضور یابد.

پشت‌پرده وحشی‌گری ملیشیای منافقین در ۳۰ خرداد سال ۶۰ 

نماینده دادستان پیش از شروع قرائت کیفرخواست متهمان اظهار کرد: گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ ماه مشغول جمع‌آوری سلاح بوده است.این گروهک ادعا می‌کرد که مبارزه با امپریالیسم نیاز به اسلحه و شاخه نظامی دارد. اما این گروهک در ابتدای سال ۶۰ در خیابان رژه می‌رفت و با مردم در خیابان درگیر می‌شد.

وی گفت: این شاخه نظامی باعث توهم منافقین شد و گمان می‌کرد با چند حرکت سریع می‌تواند قدرت را دست بگیرد. این توهم باعث شورش مسلحانه تروریستی‌ها در ۳۰ خرداد بود که در آن منافقین یک جنایت بزرگ را رقم زد.

اسناد اطلاعاتی آمریکا در مورد جنایت منافقین چه می‌گوید؟

نماینده دادستان ادامه داد: گروهک تروریستی منافقین در ۳۰ خرداد ۶۰ مدعی بود که در واکنش به درگیری با نظام مسلح شده است. این ادعا در حالی مطرح شده بود که منافقین ۲۸ ماه بعد از پیروزی انقلاب در حال جمع آوری سلاح بوده است.

وی بیان کرد: اما در اسناد اطلاعاتی آمریکا آمده است که حکومت ایران در مقابل جنایت منافقین تا مدت‌ها عکس‌العمل نداشته و تنها ناظر جنایت بودند. جنایت‌های سازماندهی شده منافقین باعث شد تا دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی با منافقین برخورد قانونی کنند.

 نماینده دادستان پیش از آغاز قرائت کیفرخواست متهمان گفت: مسعود رجوی قبل از ۳۰ خرداد و ورود به فاز نظامی سفری به پاریس داشته و با مسئولان سرویس اطلاعات فرانسه (عامل نیابتی سازمان سیا) در پاریس دیدار داشته است؛ پس از این دیدار دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند.

وی ادامه داد: ماموریت توجیه کلاهی به موسی خیابانی سپرده شده بود. رجوی پس از این جنایت همراه بنی‌صدر دوباره به فرانسه متواری شد.

نماینده دادستان افزود: پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) کشور‌های مدعی حقوق بشر این جنایت را محکوم نکردند!

وی گفت: رجوی در دیدار با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق (استخبارات) فاش کرد که منافقین نه تنها ساختمان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده بلکه مسئولیت انفجار دفتر نخست وزیری نیز با او بوده است.

در حال تکمیل...