وزارت بهداشت اسرائیل امروز چهارشنبه، ۱۰ ژانویه به بیمارستان‌ها دستور داد با توجه به تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی با حزب‌الله لبنان آماده پذیرش هزاران زخمی جنگی باشند.

بیمارستان‌های اسرائیل در حالت آماده‌باش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد که مدیرکل وزارت بهداشت تل‌آویو به همه بیمارستان‌های اسرائیل دستور داده است تا ظرف ۲۴ ساعت پس از درخواست آمادگی برای پذیرش زخمی‌های جنگی، به حالت اضطراری درآیند.

تلفات نظامی ارتش اسرائیل در غزه

درگیری‌های ارتش اسرائیل با مقاومت فلسطین وارد نود و ششمین روز خود شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ نظامی تل‌آویو، کشته و ۲۰ هزار نفر هم زخمی شده‌اند؛ دامنه درگیری نظامیان صهیونیست با حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی نیز در هفته گذشته افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه ششم ژانویه در پاسخ به ترور معاون رئیس دفتر حماس در بیروت صالح العاروری، پایگاه هوایی مرون را با ۶۲ موشک درهم کوبید؛ تل‌آویو هم در واکنش به این ضربه راهبردی یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل را به شهادت رساند تا مرزهای شمال ملتهب‌تر از همیشه باشد.

آوارگی شهرک‌نشینان شمال بعد از حملات حزب‌الله

وزارت بهداشت اسرائیل همچنین به بیمارستان‌های شمالی از جمله زیو در منطقه صفد و مرکز پزشکی الجلیل در نهاریا دستور داد تا برای «وضعیت جزیره متروک»، یعنی امکان سپری روزها بدون تجهیزات پزشکی، دارو و غذا آماده شوند.