یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها به وضوح از جنگ با ایران نگران‌اند و چنین امری را نمی‌خواهند.

صف‌بندی جدیدی در نظام بین‌الملل رخ داده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: تحرکات صهیونیست‌ها به ویژه به شهادت‌رساندن دو تن از فرماندهان سپاه قدس در سوریه و البته تنش‌های دیگر منطقه این پرسش را مطرح می‌کند که شرایط به چه سمت پیش خواهد رفت؟

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «شرایط نشان می‌دهد صف‌بندی جدیدی در نظام بین‌الملل رخ داده است و آمریکا و صهیونیست‌ها آشکارا در برابر مردم خاورمیانه، فلسطین و جبهه مقاومت صف‌آرایی کرده‌اند. این صف‌آرای پر تنش است و هرلحظه ممکن است شعله‌ور شود و شبیه به انبار باروتی شده است که هر لحظه ممکن است منفجر شود که در چنین صورتی شاهد جنگی آخرالزمانی و به نوعی شاهد جنگ جهانی سوم خواهیم بود».

او ادامه داد: «اعزام نیروهای آمریکا و صهیونیست به غرب آسیا و دریای سرخ می‌تواند یازده سپتامبری دیگر را رقم بزند و بهانه‌ای برای لشگرکشی غرب به منطقه ایجاد کند. البته قدرت بازدارندگی ایران وجود دارد و قدرت‌هایی مانند چین و روسیه هم مخالف هژمونی آمریکا در منطقه هستند. شهادت اخیر دو نیروی سپاه قدس و البته اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها هم باعث خواهد شد که ایران در پی انتقام از این رژیم باشد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «من بعید می‌دانم جنگی مستقیم بین ایران و آمریکا در بگیرد زیرا آمریکایی‌ها به وضوح از جنگ با ایران نگران‌اند و چنین امری را نمی‌خواهند؛ گرچه صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند ایران و آمریکا را به سمت جنگ بکشانند. دکترین نظامی و امنیتی ایران هم نمی‌خواهد جنگی بین ایران و آمریکا به وجود آید اما به هر صورت اگر احیانا آمریکایی‌ها آغازگر جنگ باشند حتما پایان‌دهنده جنگ آنها نیستند».

کنعانی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ در غزه در کوتاه‌مدت به پایان می‌رسد یا خیر، گفت: «به نظر من این جنگ فعلا ادامه خواهد داشت و نمی‌تواند انتظار داشت که در کوتاه‌مدت پایان یابد».