در ادامه جزئیات جدید از واریز سهمیه بنزین را دنبال کنید.

سهمیه بنزین این افراد کاهش یافت | خبر جدید دولت درباره سهمیه بنزین بهمن ماه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبر دریافتی حاکی است؛ سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

سهمیه بنزین ۳۰۰۰تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت.

همچنین ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به‌میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت.

ازاین‌رو، امکان ذخیره سهمیه‌های بنزین ۱۵۰۰تومانی در کارت‌های سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

سهمیه بنزین بهمن ماه تا کمتر دوهفته دیگر واریز خواهد شد. در این میان اخباری از واریز سهمیه سوخت ویژه شنیده می‌شود. در واقع برخی از منابع از شارژ اضافه کارت سوخت‌ها خبر دادند اما واقعیت ماجرا چیست؟

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان" برنامه‌ای برای تغییر سهمیه ناوگان عمومی برون‌شهری نداریم"گفت:‌ سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری راه‌اندازی می‌شود.

علیرضا احمدی فینی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اظهار کرد: ناوگان باری عمومی جاده‌ای کشور شامل ۴۱۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ناوگان ۱۹.

 ۸۴ سال و تعداد ناوگان مسافری اتوبوس نیز ۱۴ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۴.۴۷ سال، مینی‌بوس ۲۹ هزار دستگاه با متوسط عمر ۲۸.۰۶ سال و سواری کرایه ۳۱ هزار دستگاه با متوسط عمر ۱۲.۷ سال است.

وی با اشاره به سن ناوگان باری و مسافری از نظر فرسودگی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده و ۲۰۰هزار دستگاه  نیز در سن مرز فرسودگی قرار دارند، افزود: در بخش مسافری ۵۵۰۰ اتوبوس، ۲۱ هزار مینی بوس و ۶۸۰۰ دستگاه سواری کرایه فرسوده در ناوگان مسافری وجود دارد که به ترتیب ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۷ هزار مینی بوس و ۲۱ هزار سواری کرایه بین شهری نیز در سن مرز فرسودگی هستند. 

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال تغییرات در سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری در دستور کار دولت نیست.

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت درباره واردات اتوبوس نیز گفت: به منظور انجام فرایند واردات اتوبوس این ستاد درصدد راه اندازی سامانه نوسازی و توسعه ناوگان مسافری برای ثبت نام متقاضیان و انجام اقدامات لازم جهت تخصیص ارز و حل مشکل سقف و سابقه برای واردکنندگان ناوگان حمل و نقل مسافری و نیز اعطای تسهیلات از محل منابع داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای متقاضیان بهره بردار ناوگان مسافری تولید داخل و نیز وارداتی است.

احمدی فینی اضافه کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باری وارداتی از سال ۱۴۰۰ تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون ساماندهی صنعت خودرو تعداد ۶۴۱۰ دستگاه در بخش نوسازی و ۱۳ هزار و ۸۲۲ دستگاه در بخش توسعه وارد کشور شده اند. در ادامه با واگذاری مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت و طبق آمارهای واصله تا کنون در مجموع قریب به ۳۸ هزار دستگاه در حوزه ناوگان حمل و نقل باری نوسازی ناوگان انجام شده است.