سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده تتلو در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

حکم امیر تتلو اعلام شد؟ | آخرین وضعیت پرونده تتلو از زبان سخنگوی دستگاه قضا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسعود ستایشی در حاشیه هفتمین جلسه دادگاه منافقین در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این دادگاه، مطالبه جدی امت بزرگوار و مردم غیور ایران اسلامی است و در سالیان گذشته انباشته شده و به مرحله‌ای رسیدیم که  توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم واقع می شود. ما مطابق موازین قانونی در مقام پاسخگویی موثر به مطالبه مردمی هستیم.

وی افزود: در این پرونده مطروحه بیش از  ۱۰۰  اقدام تروریستی خیانت بار و خباثت آلود و رذالت آمیز توسط این  گروهک تروریستی انجام شده است  و این جنایات و اقدامات تروریستی که ناظر به اعضای مرکزی این گروهک است دارای شکات متعدد با شهود زیادی است.   در این مقطع در فرایند رسیدگی در محکمه  به اقتضای شرایط در مقام استماع اظهارات این افراد و شهود و ملاحظه لوایح تسلیمی هستیم.

وی درباره بحث روند دادرسی گفت: روند دادرسی در این پرونده عادلانه و منطبق با موازین قانونی و اصول و قواعد دادرسی و تشریفات رسیدگی است و منطبق با مقررات قانونی  از جمله قانون آیین دادرسی کیفری است. تمام تلاش قوه قضاییه این است این رسیدگی منطبق با اصول و قواعد باشد و دادرسی عادلانه به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از احدی از افرادی که  در این پرونده هستند ضایع نشود اعم از متهمان و شکات.

ستایشی گفت: قبل از تشکیل دادگاه به این نکته توجه شد که به صورت رسمی به متهمان ابلاغ شود که وکلا را در مقام دفاع مشخص کنند و براین مهم تاکید شد و بصورت رسمی ابلاغ شد و متهمان از معرفی وکیل رسمی خود امتناع کردند و دادگاه تکلیف داشت که با توجه به محتویات پرونده وکیل تسخیری تعیین کند و تا امروز ۷ جلسه دادرسی تشکیل شده و ۵ نفر از وکلای تسخیری در جلسات بودند.

وی افزود: علی رغم اینکه این گروهک از منفورترین و بی شرم ترین گروهک ها هستند، افرادی هستند که در نزد ملت بزرگوار و حق دار ایران مغذوب هستند و از اول انقلاب درگیر بودند ولی اصرار قوه قضاییه بر این‌ نکته استوار است که  پرونده خیانت بار و جنایت‌های متعدد آنها کاملا عادلانه و منطبق با موازین قانونی بررسی شود و در این فرایند دادرسی اصول و قوانین  اعمال شود. ان شاءالله در پایان رسیدگی کسانی که در مقام نظارت هستند و  دیده بانند  بر دادرسی عادلانه شهادت دهند.

وی تاکید کرد: این گروهک تروریستی منافقین موسوم به مجاهدین از ابتدای انقلاب تاکنون اقدامات خیانت آمیز فراوانی مرتکب شدند و در قالب یک سازمان رسمی مرتکب این اعمال شدند لذا پرونده قطور و سنگین است و متضمن کیفرخواست ۷۰۰ صفحه ای است. عمده این جنایات و خباثت هایی که  شده اعم از قتل مردم عادی و زنان و کودکان و شهروندان است.   ارتباط و رابطه تنگاتنگی که این گروهک تروریستی با رژیم سفاک بعثی و رژیم صهیونیستی در عرصه های مختلف  انجام دادند را در دادگاه دیدید. اقدام به انعکاس و ارایه اطلاعاتی که به کشورهای خصم داشتند  را در ایام مختلف دیدیم و بنده  در جنگ تحمیلی بوضوح مشاهده کردم.

ستایشی در پاسخ به سوالی  درخصوص مساعدت دستگاه قضایی نسبت به متهمانی که پشیمان هستند و توبه کرده‌اند، گفت: صحبت در رابطه با این افراد در راستای فرمایشات ریاست قوه قضاییه بود که در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی مطرح کردند. به هر ترتیب نسبت به کسانی که در خارج از مرزها هستند و می‌خواهند برگردند و نسبت به اعمالشان پشیمان هستند در کشور باز است و می‌توانند تشریف بیاورند. اما افرادی که مرتکب جنایت و اعمال قتل و غارت باشند، باید مسایلشان مورد بررسی قرار بگیرد. افرادی هم که می‌خواهند توبه کنند آنها که در مقام رسیدگی هستند، می‌توانند نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

 ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده تتلو گفت: پرونده در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.

وی درباره علنی بودن دادگاه تتلو گفت: اصل بر این است که  تمام دادگاه‌های ما علنی است مگر اینکه قرار غیرعلنی بودن توسط رییس دادگاه صادر شود.