یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: محور مقاومت سیاست‌های منطقه‌ای خودش را دنبال می‌کند لزوما این‌طور نیست که ایران بگویند این را بکنید یا نه.

ممکن است آمریکا دست به ماجراجویی در منطقه بزند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت خاورمیانه پر تنش است به ویژه آنکه محور مقاومت ساکت ننشست و مواضع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در پی جنایات سهمگین صهیونیست‌ها در غزه مورد هدف قرار می‌دهد.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «محور مقاومت سیاست‌های منطقه‌ای خودش را دنبال می‌کند لزوما این‌طور نیست که ایران بگویند این را بکنید یا نه».

او ادامه داد: «جنبش مقاومت در عراق هم عملیات آمریکایی‌ها را صد می‌کند؛ از جمله اقداماتی که در پایگاه عین‌الاسد انجام می‌شود و حتی بدون اطلاع دولت عراق به این پایگاه سلاح آورده می‌شود و از آنجا به صهیونیست‌ها داده می‌شود تا در برابر مردم بی‌دفاع غزه استفاده شود. یمنی‌ها هم کشتی آمریکایی را توقیف کردند زیرا گمان این می‌بردند که اسلحه حمل می‌کند. اکنون هم حمله به پایگاهی در اردن به همین دلایل بوده است».

این تحلیلگر مسال سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اکنون فشارها از سوی جمهوری‌خواهان علیه بایدن زیاد است و ممکن است آمریکا دست به ماجراجویی‌هایی در منطقه بزند».

هانی‌زاده در پایان گفت: «دولت بایدن می‌خواهد تضمینی برای پیروزی‌ در انتخابات 2024 داشته باشد به همین دلیل ممکن است در تقابل با محور مقاومت قرار بگیرد. البته آمریکا دنبال پیداکردن راهی کم‌هزینه برای مقابله با محور مقاومت است».