عیدی مددجویان سازمان بهزیستی واریز نشد؛ مستمری اسفندماه ۱۴۰۲ به عنوان آخرین مستمری سال جاری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

واریز مستمری و عیدی مددجویان آغاز شد | خبر خوش دولت درباره افزایش مستمری مددجویان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مستمری  مددجویان بهزیستی واریز شد این درحالی است که عیدی آنها پرداخت نشده است.

عیدی مددجویان سازمان بهزیستی واریز نشد؛ مستمری اسفندماه ۱۴۰۲ به عنوان آخرین مستمری سال جاری مددجویان سازمان بهزیستی با ارقام زیر واریز شد:

– یک‌نفره؛ ۷۶۴۴۰۰ هزار تومان

– دونفره؛ ۱۰۹۲۰۰۰ هزار تومان

– سه‌نفره؛ ۱۵۲۸۸۰۰ هزار تومان

– چهارنفره؛ ۱۹۶۵۶۰۰ هزار تومان

– پنج‌نفره؛ ۲۴۰۲۴۰۰ هزار تومان

نکته مهم آن است که امسال و برای دومین سال متوالی،  عیدی مددجویان واریز نشد و مسئولان سازمان بهزیستی نیز تاکنون واکنشی به عدم پرداخت این پول نشان نداده اند.

مبلغ عیدی و مستمری مددجویان بهزیستی

آخرین پیگیری‌ها از وضعیت واریز عیدی مددجویان سازمان بهزیستی کشور نشان می‌دهد امسال هم مانند سال گذشته، خبری از واریز عیدی مددجویان معلول بهزیستی نخواهد بود.

پیگیری‌های متعدد تعدادی از فعالان حقوق معلولان و برخی اهالی رسانه بی‌نتیجه ماند و معلولان عیدی سال۱۴۰۲ را از بهزیستی دریافت نخواهند کرد.

همچنین تاکنون آخرین مستمری‌های سال ۱۴۰۲ نیز واریز نشده است و از سوی دیگر و با اعلام سازمان برنامه و بودجه، مابه‌التفاوت ۲۰ درصدی مستمری‌های سال جاری نیز پرداخت نخواهد شد تا معلولان سال را به سختی به پایان برسانند.

هنوز از واریز یا عدم واریز عیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) هم خبری به گوش نمی‌رسد و این احتمال وجود دارد که این سازمان حمایتی نیز پولی را به حساب مددجویان تحت پوشش خود واریز نکند.

زمان پرداخت عیدی و مستمری مددجویان 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چه زمانی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در همان چارچوب قانونی پرداخت می‌شود.

مددجویان بهزیستی و کمته امداد تصور می‌کردند عیدی آن‌ها در ۲۰ اسفند همراه مستمری واریز می‌شود، اما تا این لحظه هنور بودجه پرداخت عیدی تامین نشده است.

آخرین بار در سال ۱۴۰۰ به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مبلغ عیدی پرداخت شد. در سال ۱۴۰۰ مبلغ عیدی به آن‌ها برابر با یکماه مستمری بود. در سال ۱۴۰۱ اعتبارات برای پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد تامین نشد و به مددجویان عیدی پرداخت نشد.

برای سال ۱۴۰۲ هم تاکنون خبر رسمی درباره پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد منتشر نشده است.

تاکنون هیچ کدام از مقامات این سازمان هم درباره زمان واریز عیدی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توضیحی نداده‌اند و مشخص نکرده‌اند که آیا طبق سنوات قبل این مبلغ واریز می‌شود و یا امسال بودجه‌ای برای این کار در نظر گرفته نشده است.