دبیر ستاد حقوق بشر گفت که جمهوری اسلامی ایران، هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب که در یک فرآیند سیاسی از سوی شورای حقوق بشر ایجاد شد را به رسمیت نمی‌شناسد.

دبیر ستاد حقوق بشر: جمهوری اسلامی ایران هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب را به رسمیت نمی‌شناسد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر ستاد حقوق بشر گفت که جمهوری اسلامی ایران، هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب که در یک فرآیند سیاسی از سوی شورای حقوق بشر ایجاد شد را به رسمیت نمی‌شناسد.

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر ضمن تشریح برنامه‌های هیئت ایرانی در نشست‌های شورای حقوق بشر، گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ با حرکت در مسیر خواسته‌های سیاسی و عمدتا نامشروع کشورهای غربی، قربانیان نقض حقوق بشر را به رنج بیشتری دچار کرده و به ابزاری برای مداخله‌های سیاسی تبدیل شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه برای مقابله با گزارش هیئت به اصطلاح حقیقت‌یاب، مستندات خود و نتایج کمیته منتخب رئیس‌جمهور را در نشست شورای حقوق بشر تشریح خواهیم کرد، اظهار کرد: در عین حال ما این موضوع را هم مورد تاکید قرار خواهیم داد که اقدام‌های سیاسی نمی‌توانند واقعیت‌های موضوع را بپوشانند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، هیئت به‌اصطلاح حقیقت‌یاب را که در یک فرآیند سیاسی از سوی شورای حقوق بشر در سال گذشته ایجاد شد، به رسمیت نمی‌شناسد، بیان کرد: ما این موضع را صریحا اعلام کردیم؛ چراکه ایران خود مسئولانه با موضوع اتفاق‌های روی داده بر اثر اغتشاش‌های سال گذشته در کشور برخورد می‌کند؛ رئیس‌جمهور هم کمیته ملی را برای بررسی ناآرامی‌های ۱۴۰۱ منصوب کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه نخستین اقدام ما در نشست شورای حقوق بشر در زمینه تحریم‌ها اتخاذ موضع مشترک میان کشورهای در حال توسعه و عضو جنبش عدم تعهد در این باره است، گفت: ما درصدد هستیم تا قطعنامه‌ای را که هر سال در شورای حقوق بشر علیه تحریم‌های یک‌جانبه تصویب می‌شود، با رای مناسبی تصویب کنیم تا سپس در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تکرار شود.