سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به طرح آتش بس فرانسه گفت ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید.

روسیه خواستار توقف ارسال سلاح از فرانسه به اوکراین شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به طرح آتش بس فرانسه گفت ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنید.

ماریا زاخارووا در این باره به خبرگزاری تاس گفت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه باید (در ابتدا) ارسال تسلیحات به کی یف را متوقف سازد و پیشنهاد توافق آتش بس را به طرف های درگیر در خاورمیانه ارائه دهد.

تارنمای این رسانه روسی نوشت: اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ابتکار اخیر مکرون باز می گردد که گفته بود از روسیه می خواهد تا در جریان بازی های المپیک پاریس ، آتش بس در اوکراین را مدنظر قرار داده و رعایت کند.

زاخارووا در پاسخ به این موضوع گفت: من نیز در پاسخ به مکرون، توصیه ای دارم، ارسال تسلیحاتی که با آن غیرنظامیان کشته می شوند و همچنین حمایت از تروریسم را متوقف کن.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود: همچنین توصیه میکنم مکرون پیشنهادی مشابه را به طرف های درگیر در خاورمیانه ارائه دهد، احتمالا به خیلی چیزهایی که فرانسه در آنجا بگوید بستگی خواهد داشت.

بازی های المپیک تابستانی قرار است از ۲۶ جولای تا ۱۱ ماه اوت، پنجم تا بیست و یکم امرداد ماه ۱۴۰۲، به میزبانی فرانسه در پاریس برگزار شود، مکرون در مورد حضور بالقوه ورزشکاران روس در قالب ورزشکاران بی طرف گفت که فرانسه بعنوان کشور میزبان این مسابقات پیام صلح می فرستد و تابع تصمیمات اتخاذ شده کمیته بین المللی المپیک در این خصوص است.

بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا، روسیه در مورخ پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، غرب از جمله کشورهای عضو ناتو با حمایت های هنگفت مالی و نظامی مسیر هرگونه دیپلماسی برای پایان دادن به این مناقشه را مسدود ساخته، اما اکنون که این جنگ وارد سومین سال خود شده کشورهای غربی حامی کی یف با مشکل تهی شدن خزانه و زرادخانه های خود مواجه شده اند.