یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ما باید از رهبری‌مان تبعیت کنیم و نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم و نباید اجازه دهیم که با خشم تصمیم بگیریم.

نباید از رهبری جلوتر حرکت کرد/ باید با استراتژی پاسخ صهیونیست‌ها را بدهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دشمق، برخی نیروهای داخلی طوری القاء می‌کنند که گویی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم صهیونیستی تسامح می‌کند در حالی که آنها اولا توفیق‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را نمی‌بینند و از سوی دیگر اعتنایی به پاسخ مؤثر و کوبنده همراه با استراتژی راهبردی و البته در زمان و مکان خودش ندارند.

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «فرمان جنگ و صلح بر اساس اصل 110 قانون اساسی جزو اختیارات رهبری است. رهبری ستادها و قرارگاه‌های متعددی در نیروهای مسلح، امنیتی و سیاست خارجی دارند و بر اساس بررسی تمام شرایط تصمیم خواهند گرفت و ما نمی‌توانیم خواسته‌های خودمان را به ایشان تحمیل کنیم. ایشان هر زمان که لازم بدانند با ابزارهایی که در اختیار دارند انتقام سخت را خواهند گرفت و خود ایشان هم اشاره کردند که انتقام سخت در کار خواهد بود و صهیونیست‌ها را پشیمان می‌کنیم».

او ادامه داد: «ما اکنون در جنگ ترکیبی قرار داریم و برای مقابله در چنین جنگ چند وجهی روش‌های مختلفی برای مقابله با رژیم صهیونیستی روی میز است که خیلی از اینها غیرمستقیم هم قابل اجراست. اکنون هم بحث این است که جبهه مقاومت خود را برای انتقام سخت آماده می‌کند. ما نباید اجازه دهیم جنگ در منطقه گسترش یابد و نباید در مسیری قرار بگیریم که صهیونیست‌ها به هدفشان یعنی گسترش جنگ برسند. ما توان بازدارندگی برای مقابله با صهیونیست‌ها را در اختیار داریم اما باید با استراتژی پاسخ صهیونیست‌ها را بدهیم».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، همچنین بیان کرد: «از زمانی که رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما حمله کرد عملیات‌های متعددی از سمت جبهه مقاومت انجام شده است اما ما زمانی باید وارد جنگ مسقیم با رژیم صهیونیستی شویم که اطمنیان داشته باشیم این رژیم به طور کلی نابود می‌شود. درست است که خشم انقلابی وجود دارد و نیروهایی هستند که به لحاظ عملکرد دشمن دچار خشمگین شده‌اند اما حواسمان باشد که مولای ما حضرت علی(ع) است که وقتی عمرو بن عبدود در نبرد آب دهان بر حضرت می‌اندازد، حضرت با آنکه امکان از بین‌بردن او را داشت اما برای لحظه‌ای دست از شمشیر می‌کِشد زیرا می‌گوید که نباید از روی خشم تصمیم می‌گرفتم. این راه و روش امیرالمؤمنین است. از طرفی ما باید از رهبری‌مان تبعیت کنیم و نباید جلوتر از ایشان حرکت کنیم و نباید اجازه دهیم که با خشم تصمیم بگیریم. گاهش خشم انقلابی باعث می‌شود که نتیجه به ضرر جمهوری اسلامی شود».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «تئوری صهیونیست‌ها عصبانی‌کردن جمهوری اسلامی برای مقابله مستقیم است. آنها می‌خواهند جنگ با ایران را آغاز کنند و خودشان را کنار بکشند و آمریکا را جلو بیندازند. صهیونیست‌ها دنبال یک جنگ گسترده مانند جنگ اوکراین‌اند. رژیم صهیونیستی می‌داند که قدرت ایستادگی در برابر توان نظامی ایران را ندارد به همین دلیل می‌خواهد با آغاز جنگی مستقیم آمریکا را طرف ایران کند و جنگی فراگیر را راه بیندازد».