یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است.

عقب‌نشینی از جنوب غزه صرفا یک تاکتیک است/ رژیم صهیونیستی تن به پذیرش آتش‌بس نمی‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: برخی عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب غزه و البته صدور قطعنامه شورای امنیت مبنی ضرورت آتش‌بس را زمینه پایان جنگ غزه می‌دانند. در مقابل برخی تحلیلگران هم باور دارند که این عقب‌نشینی صرفا یک تاکتیک از سوی نتانیاهو است و رژیم صهیونیستی تن به پذیرش آتش‌بس نمی‌دهد.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اظهارات اخیر آقای بورل برگرفته از واقعیت موجود و در اراضی اشغالی است؛ به اعتبار اینکه حماس جنبشی مردمی و دارای ریشه‌های عمیقی در میان ملت فلسطین و ملت‌های اسلامی است. رژیم صهیونیستی هم تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند مجموعه‌ای که بیش از 35سال است در حال تلاش برای آزادی‌بخشی ملت فلسطین تلاش می‌کند را از بین ببرد؛ به همین دلیل با گذشت بیش از شش ماه از عملیات طوفان‌الاقصی و علی‌رغم حملات وسیع رژیم صهیونیستی و به شهادت‌رساندن بسیاری از مردم غزه هنوز ذره‌ای نتوانسته‌ است از مقبولیت حماس بکاهد و بلکه بر آن افزوده شده است. بنابراین سخنان آقای بورل مبتنی بر واقعیات موجود است».

او ادامه داد: «عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب غزه یک حرکت تاکیکی از سوی نتانیاهو است زیرا قطعنامه اخیر شورای امنیت مبتنی بر آتش‌بس و آزادی بی‌قید و شرط تمامی اسراست و از آنجا که آمریکا رأی ممتنع به این قطعنامه داده است، نشان می‌دهد که شکاف میان دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داده است. در مجموع چنین برداشت می‌شود که رژیم صهیونیستی در آینده به رفح حمله خواهد کرد».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به نظر نمی‌رسد در این شرایط و باتوجه به موضع‌گیری‌ها رژیم صهیونیستی آتش‌بس را از سوی این رژیم پذیرفته شود. هدف صهیونیست‌ها حمله به رفح و اخراج نیروهای جهاد اسلامی از این منطقه و اخراج رزمنده‌های حماس از غزه است».

هانی‌زاده در پایان گفت: «رژیم صهیونیستی وارد یک چرخه فروپاشی شده است و حتی کشورهای غربی هم از کابینه نتانیاهو عبور کرده‌اند. مسئله کشورهای غربی اکنون حفظ کلیت رژیم صهیونیستی است اما حتما بعد از جنگ غزه عمر سیاسی نتانیاهو به پایان می‌رسد».