شنیده‌ها حاکی از آن است که اصلاح‌طلبان جلساتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری با یکدیگر دارند و گویا تا اینجای کار نظرشان بر جهانگیری و محسن هاشمی است.

تحرکات زودهنگام اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری؛ بازی با کارت جهانگیری و هاشمی؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: شنیده‌ها حاکی از آن است اصلاح‌طلبان به صورت زودهنگام فعالیت‌های انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌اند و جلساتی هم در این راستا با یکدیگر برگزار می‌کنند؛ به ویژه شرکت مشارکت‌خواه اصلاحات هم برای استمرار حیات سیاسی جریان اصلاحات، هم برای مقابله با طیف تحریم‌طلب که حالا دیگر باید آنها را در زمره اپوزیسیون داخلی بدانیم و هم برای احتمال پیروزی نامزد نهایی مورد نظرشان دست به تحرکات انتخاباتی زودهنگام زده‌اند.

اصلاح‌طلبان تا اینجای کار بر گزینه‌های مختلفی نظر دارند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تا اینجای کار اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی بیشترین شانس را برای نامزدی از سوی اصلاح‌طلبان در اختیار دارند. گزاره‌ای که سید محمود علیزاده طباطبایی، از اعضای حزب کازگزاران سازندگی هم تأییدش می‌کند. البته که این موضوع هنوز از سوی اصلاح‌طلبان قطعی نشده است.

مسئله مهم در این میان آن است که اصلاح‌طلبان اگر نتوانند بر مشکلات داخلی خودشان فائق آیند احتمالا بار دیگر وضعیتی مشابه آنچه در انتخابات اخیر مجلس بر سر آنها آمد را مشاهده خواهیم کرد. بسیاری باور دارند اصلاح‌طلبان پیش از ورود به انتخابات باید تکلیف خود را یک بار برای همیشه با طیف رادیکال اصلاحات مشخص کند تا سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات از سردرگمی درآید.

با این حال تا اینجای کار به نظر می‌رسد مشارکت‌خواهان بر محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری نظر دارند. پیش از این هم محسن هاشمی خبر از تشکیل معدود جلساتی میان روحانی، ناطق‌نوری، خاتمی، سیدحسن خمینی و اسحاق جهانگیری داده و گفته بود که با این‌که تعداد این جلسات زیاد نبود اما امید می‌رفت که حاصل آن، اتفاق جدیدی باشد و بتواند یک حرکت جدی را شکل دهد.