کشورهایی که می‌خواستند با اسرائیل ارتباط برقرار کنند، حالا نسبت به موجودیت این رژیم در آینده هم اطمینان ندارند.

چگونه نقشه عادی‌سازی روابط با اسرائیل نقش برآب شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: پس از حمله گسترده ایران به اراضی اشغالی بر همه دنیا ثابت شد، رژیم صهیونیستی به شدت آسیب‌پذیر است و این رژیم حتی توانایی دفع عملیاتی چندساعته را هم ندارد، چه رسد به جنگی تمام‌عیار. حالا رژیم صهیونیستی در موقعیتی بسیار ضعیف‌تر از گذشته قرار دارد؛ به نحوی که نه توان مقابله با تهدیدات خارجی را دارد و نه امکان تأمین امنیت در اراضی اشغالی. یک موضوع فراتر از اینها هم به وجود آمده است؛ آنکه دیگر کشورهای مختلف نسبت به ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی اطمینان و اعتماد لازم را ندارند.

به یاد داریم که پیش از عملیات طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی و آمریکا تمام تلاششان را به کار بسته بودند تا کشورهای مختلف با اسرائیل رابطه برقرار کنند؛ تا حدی که برقراری ارتباط عربستان با رژیم صهیونیستی در یک قدمی قرار داشت اما بعد از طوفان‌الاقصی و البته جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه تمایل به ارتباط با این رژیم در کشورهای منطقه پایین آمد تا آنکه اکنون و بعد از حمله گسترده ایران به اراضی اشغالی یا به تعبیر دیگر بعد از عملیات «وعده صادق» نه‌تنها کشورهای منطقه حاضر به برقراری ارتباط با چنین رژیمی را ندارند بلکه خبرها گویای آن است که مردم ساکن در اراضی اشغالی هم مشغول فرار به کشورهای اصلی خودشان هستند.

در چنین شرایطی طبیعی است که هیچ کشوری حاضر به ارتباط‌گیری سیاسی و اقتصادی با رژیمی متزلزل که دائما در جنگ به سر می‌برد، نیست و تا اینجای کار علاوه بر آنکه ایران توانست اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم بکشند، تصورات مقامات صهیونیستی از آینده روابط اسرائیل در منطقه را هم نقش برآب کرد تا دیگر هیچ کشوری ذره‌ای اطمینان نه‌تنها نسبت به روابط خودشان با اسرائیل بلکه نسبت به آینده این رژیم هم نداشته باشد.