وزیر خارجه مصر و گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین درجریان دیدار با یکدیگر بر توقف جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کردند.

پشت پرده رایزنی مصر و نماینده سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه مصر و گزارشگر ویژه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین درجریان دیدار با یکدیگر بر توقف جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کردند.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که سامح شکری، وزیر خارجه این کشور با فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین در قاهره دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار بر لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه براساس قوانین بین‌المللی و بشردوستانه تاکید کردند.

سامح شکری و فرانچسکا آلبانیز همچنین بر تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به‌صورت کامل و امن، توقف اقدامات خشونت‌بار شهرک‌نشینان صهیونیست تحت حمایت نیروهای رژیم اشغالگر در کرانه باختری و مجازات عاملان این نقض‌ها تاکید کردند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، از هشدار آنتونیو گوترش درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه خبر داد.

وزیر خارجه مصر و این مقام سازمان ملل همچنین بر لزوم توقف اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای کوچ اجباری فلسطینیان به خارج از سرزمین خود و اجرای سیاست‌های مجازات جمعی و هدف قراردادن بی‌هدف و کورکورانه غیرنظامیان تاکید کردند.

سید عمار حکیم، سنگ‌اندازی آمریکا در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد

سامح شکری در جریان این دیدار هشدار داد که وضعیت کنونی، خطرات انفجار اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین را افزایش خواهد داد.

این مقام سازمان ملل از ناتوانی خود در انجام بازدید میدانی از نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین ابراز تاسف کرد، زیرا امتناع تل‌آویو باعث شده مأموریت وی تکمیل نشود.

وی نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت فاجعه‌بار انسانی ملت فلسطین در سایه اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ابراز کرد.

آلبانیز از رژیم اشغالگر خواست که به عنوان یک قدرت اشغالگر به تعهدات خود در قبال مفاد قوانین بین‌الملل عمل کند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.