معاون بهداشتی وزارت بهداشت خطاب به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی خواستار اطلاع رسانی بیشتر و سریع تر در مورد آنفلوانزا شد.

دو ویژگی آنفلوانزای سال ۹۸
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بهداشت نیوز: علیرضا رئیسی، در حاشیه مراسم رونمایی از دوره آموزش پودمانی مجازی پزشک خانواده، گفت: آنفلوانزای سال ۹۸ دو ویژگی خاص دارد که آن را از آنفلوانزای دو سال گذشته متمایز می کند.

وی افزود: پیش بینی ما این بود که مانند هر سال شیوع آنفلوانزا از آبان ماه آغاز می شود که امسال زودتر و از مهر ماه شیوع آن آغاز شده است و نوع H۱N۱ که در دوسال گذشته کمتر بود، شیوع بیشتری دارد.

رئیسی تصریح کرد: برخورد با آنفلوانزا حتما نیاز به آموزش، اطلاع رسانی و اقدامات کامل دارد و معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی به خصوص در مدارس باید اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند. حتماً از رسانه های محلی برای آموزش افراد استفاده کنید.

وی گفت: همچنین افراد آسیب پذیر از جمله افراد دارای بیماری های تنفسی و قلبی عروقی و همچنین سالمندان و مادران باردار باید از واکسن استفاده کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در مورد داروی مورد نیاز برای آنفلوانزا و واکسن نگرانی وجود ندارد و داروی مورد نیاز تأمین شده است.