روزنامه الشرق الاوسط از سفر «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان به آمریکا و انگلیس طی امروز و فردا و گفت‌وگویش با مقامات این کشورها درباره آنچه آرامش در منطقه خواند، خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اعلام کرد  که «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان برای گفت‌وگو درباره آرامش در منطقه به واشنگتن و لندن سفر می‌کند.

الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه خود آورده است:« "محمد بن سلمان" ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان  دستوراتی را به شاهزاده "خالد بن سلمان" معاون خود صادر کرده است تا طی امروز و فردا یک سفر رسمی به ایالات متحده و انگلیس انجام دهد.»

این منابع گفتند: «شاهزاده خالد بن سلمان در چارچوب تلاش عربستان برای به کارگیری همه تلاش‌ها به سمت آرامش و خویشتنداری و جلوگیری از هر چیزی که منجر به تشدید شرایط شود و تقویت امنیت و ثبات منطقه  را تضمین کند، در ایالات متحده با مقامات ارشد کاخ سفید و وزرای امور خارجه و دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.»

تاکید ایران به پاسخ تلافی جویانه به حمله تروریستی آمریکا موجی از ترس و وحشت را به دل آمریکا و متحدان آن در منطقه انداخته است.

 «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان هم شامگاه شنبه با رئیس جهور عراق تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار اتخاذ تمامی اقدامات مورد نیاز برای کاهش تنش در منطقه شد.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم پس از آن با عادل عبدالمهدی نخست وزیردولت پیشبرد امور عراق تماس تلفنی گرفت و درباره اوضاع عراق و منطقه با او گفت‌وگو کرد و کاستن از تنش‌ها در منطقه را خواستار شد.

«مایک پاپمئو» وزیر خارجه آمریکا هم از روز جمعه تاکنون گفت‌وگوهای تلفنی متناوبی را با مقامات اروپایی و عربی درباره اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سردارسلیمانی و همرزمانش داشته است.

آمریکا بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) با حمله پهپادی، قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده الحشدالعشبی عراق شهید کرد.

شورای عالی امنیت ملی ایران در جلسه فوق العاده روز جمعه خود با بررسی ابعاد مختلف ترور شهید سلیمانی، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و اعلام کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی جنایتکارانه خواهد بود.