تحلیلگران نظامی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، به آسیب‌پذیری آمریکا و ناتوانی ایالات متحده در محافظت تمام و کمال از تأسیسات و نظامیان خود اشاره کردند.

پیش بینی سی ان ان از واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی در مورد تحولات تازه منطقه پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی»، Qasem soleimani نوشته است که تهران برای پاسخگویی به این اقدام آمریکا، گزینه‌های زیادی در اختیار دارد.
وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در این زمینه نوشت که از سنگاپور تا جیبوتی، بحرین تا برزیل، آمریکا حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی و تاسیسات لجستیکی دارد. صدها تأسیسات بزرگ و کوچک نیز در داخل آمریکا هستند. هر تأسیسات آمریکا حتی سربازان، ملوانان، خدمه نیروی هوایی و تفنگداران دریایی همگی هدف محسوب می‌شوند. این امر می‌تواند شامل کشتی‌های نیروی دریایی در دریا، هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده در فرودگاه‌ها یا آسمان یا حتی نظامیان آمریکایی خارج از پایگاه‌هایشان باشد.
«کارل شوستر» مدیر سابق عملیات در مرکز اطلاعات فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام در این زمینه گفت: «روش‌های بسیاری برای ضربه زدن به نظامیان آمریکا وجود دارد و شما نمی‌توانید از همه آن‌ها محافظت کنید.»
«کریستوفر کوستا» مدیر سابق بخش ضد تروریسم شورای امنیت ملی در دولت ترامپ نیز در این زمینه گفت: «ایران از طریق شبکه‌های مخفی خود، دسترسی جهانی دارد.»سی‌ان‌ان با اشاره به تهدیدات علیه نیروی دریایی آمریکا از گذشته تاکنون نوشت: نیروی دریایی آمریکا ۲۹۳ کشتی
قابل استقرار دارد. در حالی‌که تنها یک سوم آن‌ها در دریا یا بنادر خارجی هستند، با این وجود هرکدام یک هدف احتمالی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، در اکتبر(مهر) سال ۲۰۰۰، ناوچه موشک انداز «یو‌اس‌اس کول» آمریکا در بندر «عدن» در یمن با مین مورد حمله قرار گرفت.

شوستر در این رابطه به سی‌ان‌ان گفته است میزان حفاظت از کشتی‌ها در بنادر خارجی، به میزان همکاری کشور میزبان بستگی دارد. وی می‌گوید: «اگر ما بخواهیم خودمان [محافظت از کشتی‌ها را] در قلمرو سرزمینی دیگران اعمال کنیم، این به بروز حوادث بین‌المللی منجر می‌شود.»

این شبکه خبری در روزهای گذشته نیز نوشت که واکنش ایران به ترور سپهبد سلیمانی، احتمالا شامل بستن خطوط کشتیرانی در خلیج فارس خواهد بود.